În 2017, Google a eliminat peste 100 de reclame mincinoase sau abuzive pe secundă, ceea ce înseamnă peste 3,2 miliarde de elemente, anul aducând cel mai mare număr de reclame sau jucători eliminați pentru că nu respectau politicile în ceea ce privește publicitatea, informează un comunicat.

 

 

 

79 de milioane de reclame din rețeaua Google au fost blocate pentru că au încercat să trimită oamenii către pagini infectate cu malware, fiind vorba de aproximativ 400.000 de astfel de site-uri. De asemenea, au fost eliminate 66 de milioane de reclame de tipul „trick-to-click” (în general reclame înșelătoare, multe dintre ele folosind îndemnul „click aici” în mesaj), precum și 48 de milioane de reclame care îndemnau utilizatorul să instaleze software nedorit.

Tot anul trecut Google a eliminat 320.000 de editori din rețeaua proprie de publicitate pentru încălcarea politicilor și a pus pe „lista neagră” 90.000 de website-uri și 700.000 de aplicații de mobil. Compania a dezvoltat tehnologii care permit suprimarea reclamelor Google de pe pagini individuale, ceea ce a dus la eliminarea reclamelor de pe mai mult de 2 milioane de adrese URL în fiecare lună, pentru încălcarea regulilor și politicilor. Această tehnologie care acționează la nivelul paginilor a permis retragerea reclamelor de pe un număr mai mare de site-uri, în același timp minimizând impactul asupra jucătorilor care respectă regulile.

Mulți dintre proprietarii de pagini web utilizează platformele de publicitate ale Google, precum AdSense, pentru a rula campanii publicitare și a obține venituri. În 2017, Google a plătit 12,6 miliarde de dolari către parteneri.

În ultimii ani au devenit tot mai populare înșelătoriile care se bazau pe popularitatea crescută a știrilor online, mai arată comunicatul companiei. Politicile Google s-au adaptat și interzic paginilor din rețeaua publicitară să afișeze reclame cu un conținut înșelător, care păcălesc individul. De exemplu, regulile Google nu permit să afișezi reclame dacă pretinzi că ești un site de știri din Cluj, însă în realitate nu ai nicio legătură cu zona respectivă.

O altă situație tot mai frecventă este încălcarea regulilor privind copierea conținutului. Acest lucru se întâmplă când unele pagini înșelătoare vor să facă bani foarte rapid prin copierea știrilor și conținutului din alte site-uri. În 2017, Google a blocat peste 12.000 de site-uri pentru copiere și preluare fără acord de conținut, de la 10.000 de pagini în 2016.

Titlurile de tip tabloid au început să fie utilizate de jucători care încercau de fapt să vândă prin reclame pastile pentru slăbit, de exemplu. Ei foloseau mesaje senzaționale în reclame – de genul „Nu o să-ți vină să crezi ce a făcut X” – pentru a determina indivizii să dea click și să-i atragă pe site-uri care ofereau cu totul altceva decât știri. Peste 7.000 de conturi de AdWords au fost suspendate în 2017 pentru că foloseau această metodă de camuflare în spatele titlurilor tabloid, de la 1.400 în 2016.

Google a adăugat 28 de reguli pentru companiile care își fac reclamă și 20 suplimentare pentru editori, pentru a îmbunătăți experiența reclamelor online, iar pentru 2018 compania a introdus deja o serie de politici noi care vizează zona produselor financiare speculative și nereglementate, precum criptomonede, opțiuni binare, anumite produse de pe piața valutară sau CFD (contracte pentru diferență). De asemenea, au fost actualizate regulile privind reclamele la jocurile de noroc, pentru a include și noile metode prin care se pun în joc obiecte virtuale cu valoare în lumea materială – de exemplu pariuri în care pun în joc „skin-uri” din jocuri de calculator.

Sursa: Mediafax