Șase  factori decisivi care generează provocări noi, dar și oportunități pentru mediul bancar. Au băncile capacitatea de a se transforma suficient de repede pentru a-și menține poziția dominantă într-o industrie care înregistrează o evoluție rapidă? Industria bancară trebuie să găsească un echilibru între nevoia de restructurare pe termen lung și identificarea unor metode de creștere pe termen scurt (12 până la 18 luni). Stabilizarea reglementărilor în anumite domenii cheie, dar și creșterea globală susținută și bilanțurile contabile mai bune pot lucra în avantajul industriei bancare.

Banking Outlook 2018, un studiu realizat de compania Deloitte, examinează șase teme centrale pe care băncile ar trebui să le abordeze pentru a putea depăși eventualele probleme din viitorul apropiat și pentru a valorifica oportunitățile de creștere sustenabilă.

Șase teme importante care ar trebui să joace un rol esențial pentru creșterea pe termen lung:

  • Concentrarea asupra clienților. În industria bancară creșterea sustenabilă pe termen lung este posibilă doar printr-o detașare radicală de mentalitatea preocupată preponderent de vânzări (și produse) și printr-o trecere la o atenție mai mare acordată clienților și continuarea reorganizării strategiilor, astfel încât acestea să vizeze piețele, segmentele de clienți și soluțiile potrivite.
  • Recalibrarea activităților de reglementare bancară. În 2018 avem șansa de a îmbunătăți zona de reglementară bancară și a unifica sectoare care acum sunt disparate, create doar pentru ca băncile să se conformeze la reglementările bancare.
  • Gestionarea tehnologiilor bancare. Băncile trebuie să devină mai agile, astfel că directorii executivi responsabili cu tehnologia informației (CIOs) trebuie să își gestioneze portofoliul activelor tehnologice pentru a scoate în evidență activitățile care diferențiază cu adevărat banca respectivă. Eforturile de externalizare  trebuie să se concentreze asupra funcțiilor generice, având în vedere în mod special eficiența din punctul de vedere al costurilor.
  • Micșorarea și atenuarea riscurilor cibernetice. Potențialul de risc cibernetic a crescut o dată cu interconectarea sporită din ecosistemul bancar, dar și datorită adoptării rapide a unor tehnologii noi și a unei dependențe de infrastructura existentă, care a fost creată pentru o altă epocă.
  • Fintech și marile companii de tehnologie. Companiile fintech continuă să inoveze în industria bancară, axându-se tot mai mult pe experiența clientului. Băncile se confruntă cu o serie de opțiuni: să reproducă activitățile fintech-urilor, să răspundă cu soluții la fel de inovatoare, să devină mai simbiotice și mai puțin competitive sau să caute să realizeze o combinație între aceste strategii, care să se potrivească cel mai bine capacităților lor unice și pozițiilor pe care acestea le au deja pe piață.
  • Regândirea forței de muncă. Băncile trebuie să își regândească strategia privind forța de muncă, ținând cont de modul în care evoluează activitatea, de la o automatizare în continuă creștere până la diversitate a forței de muncă tot mai mare.

Sursa:Deloitte Romania