La initiativa Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, Guvernul Romaniei a adoptat ordonanta de urgenta prin care toate institutiile publice din Romania sunt obligate sa accepte documente semnate electronic și sa raspunda solicitarilor depuse de catre cetateni tot in format electronic. Aceasta servește drept intermediar pentru înregistrarea documentelor adresate instituțiilor publice care nu au un sistem propriu de registratură online.

Platforma Aici.gov.ro are ca prima functionalitate acordarea posibilitatii companiilor de a-si depune in mod electronic documentatia necesara pentru acordarea somajului tehnic. Salariatii angajatorilor care reduc sau intrerup temporar activitatea total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta decretate. Cuantumul indemnizatiei care se platește din bugetul asigurarilor pentru șomaj este egala cu 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din caștigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 (Legea nr. 6/2020). Caștigul salarial mediu brut conform legii este de 5.429 lei. Indemnizatia platita din bugetul asigurarilor pentru șomaj nu poate fi mai mare de 4.072 lei.

Documentele se depun in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.Sumele solicitate din bugetul asigurarilor pentru somaj se platesc de catre AJOFM/ ANOFM Bucuresti in contul angajatorului (cont deschis la banca comerciala, indicat in cerere), in termen de cel mult 15 zile de la depunerea documentelor. In termen de 3 zile lucratoare de la primirea sumelor, angajatorii platesc indemnizatiile salariatilor pentru care s-au solicitat.

Etapizat, toate institutiile publice din Romania se vor putea inrola pentru a raspunde solicitarilor cetatenilor in format electronic, intr -un timp cat mai scurt.