Gigantul de comerţ electronic Alibaba Group va permite firmelor americane mici să îşi vândă produsele pe platforma Alibaba.com, acesta fiind un efort de a intra pe piaţa de comerţ electronic business-to-business şi a se proteja de companii concurente precum Amazon.com, transmite Reuters.

Anterior, companiile din Statele Unite puteau doar să cumpere produse de pe Alibaba.com.

Aproximativ o treime dintre cumpărătorii de pe Alibaba.com sunt din  Statele Unite. Peste 95% dintre vânzători provin din China. Acest plan va deschide pieţele pentru comercianţii americani în ţări ca India, Brazilia şi Canada. Comercianţii americani vor mai putea să vândă şi către alte companii din SUA.

Oferta făcută de Alibaba firelor americane mici survine în condiţiile în care compania înregistrează o creştere mai temperată a veniturilor, care sunt puse în pericol şi de conflictul comercial dintre Statele Unite şi China şi de concurenţa din partea unor rivali cum este compania Pinduoduo, care s-a listat recent la bursă.

Piaţa de comerţ electronic business-to-business (B2B) este evaluată la 23.900 miliarde de dolari, potrivit Comisiei pentru Comerţ Internaţional a Statelor Unite. Piaţa de comerţ electronic business-to-consumer este evaluată la 3.800 de miliarde de dolari.

sursa: news.ro