Rezultatele Antibiotice în primele 9 luni ale anului 2017 arată o valoare a veniturilor din vânzări de 234,2 mil. lei, în creştere cu 4% față de valoarea estimată în Bugetul de venituri și cheltuieli și cu 3% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016, când a înregistrat o valoare de 227.3 mil. lei., se arată într-un comunicat de presă.

Totodată, profitul net a înregistrat valoarea de 20,24 mil. lei, în creştere cu 37% comparativ cu valoarea bugetată și cu 14% față de primele 9 luni ale anului 2016.

În perioada analizată valoarea taxei clawback a crescut cu 32% față de primele 9 luni ale anului 2016, diminuând profitul.

Politica de gestionare a costurilor companiei a determinat ca an de an Antibiotice să-şi mențină gradul de îndatorare în limitele trendului istoric al societății din ultimii ani, astfel că în primele 9 luni ale anului 2017 acesta a fost de 27,65%.

“Principalii indicatori de performanță din primele 9 luni ale acestui an evidențiază echilibrul financiar și preocuparea continuă pentru eficiența afacerii. Aceste rezultate obţinute s-au datorat atât politicii de a ne extinde portofoliul, dar şi orientării spre consolidarea businessului pe piețele externe unde gradul de rentabilitate este în creştere, valoarea exportului ajungând să reprezinte 31% din venituri, a declarat Ioan Nani, director general Antibiotice Iași.

Performanțe pe piața internă

• Antibiotice își menține statutul de lider pe segmentul vânzărilor de generice către spitale

Pe piaţa internă, compania Antibiotice continuă să fie pe primul loc pe piaţa medicementelor generice vândute în spitalele din România, cu o cotă de piaţă de 17,6%, fiind cel mai important furnizor pentru produsele din clasa antiinfecţioase.

• Antibiotice își menține statutul de lider cantitativ pe formele farmaceutice unguente, supozitoare și pulberi sterile injectabile

Compania Antibiotice își menține statutul de lider din punct de vedere al unităților valorificate pe segmentul unguente cu o cotă de piață de 26,7%, supozitoare cu o cotă de piață de 40,2% și pulberi sterile injectabile cu o cotă de piață de 74,5%.

• Vânzările din farmacii și spitale în creștere cu 6,8%

Vânzările din farmacii și spitale (sell out) au generat o creștere valorică de 6,8%, ajungând la 236 mil. lei. Segmentul farmacii Retail, cu o pondere de 75% din valoarea totală, înregistrează o creștere cu 7.2% ajungând la valoarea de 177,2 milioane lei. Segmentul Hospital, cu o pondere de 25% din valoarea totală, a ajuns la 58,8 mil. lei în creștere de 5,4% comparativ cu primele 9 luni din 2016.

Astfel, Antibiotice își menține locul 4 în rândul producătorilor de medicamente generice cu prescripție medicală și medicamente fără prescripție medicală (OTC), cu o cotă de piață de 5,4%.

• Creștere cu 35% a portofoliului de medicamente fără prescripție medicală (OTC)

Antibiotice a dezvoltat în ultimii ani un portofoliu de medicamente fără prescripție medicală (OTC) care în perioada ianuarie-septembrie 2017 a înregistrat o creștere de 35%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016, superior ritmului înregistrat de piața totală de profil (+20%).

Portofoliul de OTC-ri a companiei situează Antibiotice pe locul 14 din 213 companii care activează pe piața medicamentelor OTC din România, ajungând să dețină o pondere de 20% din cifra de afaceri a companiei (9 luni 2017).

Totodată, gama de suplimente alimentare s-a dezvoltat continuu în ultimii ani, produsele ajungând pe locuri fruntașe în vânzări pe piața internă:

-Soriso®, supliment alimentar din categoria produselor antistres, ocupă primul loc în consumul din România la această categorie, cu o cotă de piață de 37,7%, în al doilea an de vânzare;
-Equilibra®, combinație optimă de magneziu și vitamina B6, ocupă locul trei în preferințele românilor, dintr-o varietate de 38 produse din aceeași categorie (13% cotă de piață);
-Fluxiv®, un alt supliment alimentar cu rol în menținerea sănătății circulației vasculare, ocupă locul al treilea în consum pe piața internă(6,7% cotă de piață), dintr-un număr de 26 de produse concurente, fiind lansat în anul 2016;
-Silithor®, supliment alimentar hepatoprotector, ocupă locul șapte în consum dintr-un numar de 55 de produse existente pe piață, cu o cotă de piață de 4,8%.