Turismul viticol capătă notorietate în România și tot mai mulți tineri aleg să meargă în vizite la crame pentru degustări, dar și pentru relaxare, a declarat Alina Iancu, fondatoarea crameromania.ro, revino.ro, la conferința „Povestea brandurilor românești din vin”, organizată de Business Magazin.

Vizită la crame pentru degustări

„Turismul viticol este o activitate neînțeleasă. Îmi zice lumea foarte des – dar cu banii ăştia mă duc la mare sau la munte. De ce să merg la o cramă?”, spune Alina Iancu. „Aud foarte des – de ce costă atâta?”. Tururile pe care le organizez eu constau în o zi de mers în care vizităm două-trei crame, degustăm 14-15 vinuri, avem parte de un prânz, iar transportul este asigurat. Costul este de 350 de pentru lei transport. Este un sector nepromovat și neînţeles. Consumatorii trebuie să realizeze de ce sunt aceste costuri și care sunt beneficiile, dar și că se pot relaxa și la crame, nu doar la munte sau la mare”, a declarat Iancu.

„Pentru clienți este o experiență persoanală, ei vor să afle povestea cramei și a oamenilor din spatele cramei. Nu ne limităm doar la vin, ci adăugăm povestea viei, strugurilor, procesului de vinificație. Majoritatea clienților fac eforturi să vină la cramă pentru că nu se mulțumesc cu ceea ce scrie pe eticheta sticlei. Majoritatea cramelor sunt în zone rurale foarte frumoase și oferă o experiență liniștită pentru consumatori”, este de părere Zoe Ghiuri, manager Crama Rasova.

Beneficiile cramelor care organizează astfel de excursii, pe lângă faptul că vinul lor este cunoscut, constau în faptul că oamenii vin și degustă, apoi vor mai cumpăra în viitor, dar vor și povesti mai departe oamenilor care la rândul lor ar putea deveni clienți, a explicat Roxana Ana, marketing manager Crama Rotenberg.

De asemenea, există și o tendință ca firmele să-și ducă angajații la crame pentru teambuilding, astfel aceștia pot degusta vinuri direct din tancuri, iar toamna pot participa activ la culesul strugurilor, își pot face propriul vin, dar și desena propria etichetă.

Sursă: Mediafax