Ministerul Turismului a elaborat un minighid cu pașii de urmat de către turistul păgubit pentru a obţine despăgubiri din asigurarea agenției pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate în cazul insolvabilităţii sau al falimentului agenţiei de turism.

Potrivit ministerului, pașii de urmat sunt:
1. Turistul va notifica în scris agenţia să îi ramburseze suma achitată, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data încheierii/derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
2. Turistul va anunţa asigurătorul, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată agenției privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data primirii confirmării de primire prevăzute la pct. 1 de mai sus.
3. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către agenție turistul nu a primit sumele solicitate de la agenție, atunci are loc evenimentul asigurat.
4. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligaţia de a transmite asigurătorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.

Documentele justificative constau în principal în:
1. contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
2. confirmările de primire precizate la pct. 1 și 2 de mai sus;
3. fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
4. fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.

Ministerul Turismului menționează că despăgubirea acordată de asigurător reprezintă „echivalentul sumei achitate de turist către agenţie, în limita sumei asigurate”. Despăgubirea „se va plăti de către asigurător în termen de 30 de zile de la primirea documentelor justificative trimise de turist”.

„În situaţia în care valoarea despăgubirii nu ajunge pentru rambursarea totală a pagubei, turistul se va adresa agenţiei sau în cazul în care aceasta şi-a cerut insolvenţa ori falimentul se va adresa direct administratorului judiciar, în vederea înscrierii la masa credală, conform prevederilor din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă”, mai arată Ministerul Turismului.

sursa: mediafax.ro