Coca-Cola şi-a propus ca, până în 2025, 100% din ambalajele sale să fie reciclabile şi până în 2030, să utilizeze cel puţin 50% materiale reciclate pentru producţia ambalajelor, iar ca până în 2030, să ajute la colectarea şi reciclarea echivalentului a 100% din ambalajele pe care le pune pe piaţă, arată raportul de sustenabilitate aferent anului trecut publicat pe site-ul companiei.

”Avem o responsabilitate faţă de consumatori şi comunităţile din care facem parte. Plecând de la faptul că ambalajele sunt o parte importantă a vieţii moderne a consumatorilor şi că sunt necesare eforturi suplimentare pentru reducerea deşeurilor la nivel global, în 2018, compania Coca-Cola şi-a redefinit în mod fundamental abordarea în domeniul ambalajelor. Am lansat strategia ‘O lume fără deşeuri’, prin care ne propunem să schimbăm modul în care dezvoltăm, livrăm, colectăm şi reciclăm ambalajele pe care le punem pe piaţă şi care setează obiectivele noastre în această direcţie. Ne propunem astfel: ca până în 2025, 100% din ambalajele noastre să fie reciclabile şi până în 2030, să utilizăm cel puţin 50% materiale reciclate pentru producţia ambalajelor, ca până în 2030, să ajutăm la colectarea şi reciclarea echivalentului a 100% din ambalajele pe care le punem pe piaţă, să lucrăm alături de partenerii şi stakeholderii noştri pentru a contribui la un mediu sănătos, fără deşeuri”, arată mesajul companiilor Coca-Cola HBC România şi Coca-Cola România.

De asemenea, compania susţine că acţionează la nivel global alături de îmbuteliatorii săi pentru a contribui la conservarea resurselor de apă şi diminuarea emisiilor de gaze cu efect de seră.

”Protecţia mediului înconjurător reprezintă un aspect fundamental pentru strategia de sustenabilitate a companiei. În anul 2018 s-a continuat utilizarea de ambalaje cu un conţinut de 30% de PET produs din surse regenerabile (Plant Bottle) pentru toată apa Dorna îmbuteliată la fabrica Poiana Negrii. Între timp s-au început demersurile pentru selectarea de furnizori şi testarea utilizării de PET reciclat”, se mai arată în raport.

În anul 2018 s-au recuperat 60,4% din ambalajele puse pe piaţă, prin intermediul Organizaţiilor de Transfer de Responsabilitate (OTR-uri).

Totodată, în 2018 s-au iniţiat primele demersuri pentru a testa şi alte posibilităţi de utilizare de PET reciclat. Analizele şi testele în acest sens continuă în 2019, spun reprezentanţii Coca-Cola.

”Cantităţile medii de material reciclat se referă la cantitatea totală de astfel de materiale folosite predominant pentru: Sticlă – ambalajele primare de sticlă, fie de unică folosinţă, fie returnabile; Aluminiu – dozele utilizate pentru îmbutelierea băuturilor sau capace cu filet utilizate la anumite tipuri de sticle de apă; Oţel – folosit la capsele/dopurile sticlelor de sticlă”, se precizează în raport.

În anul 2018, peste 94% din deşeurile provenite din fabrici au fost reciclate.

La capitolul Obiective, compania precizează că şi-a asumat la nivel global ”ca până în 2025: să contribuim la colectarea a 75% din totalul ambalajelor pe care le punem pe piaţă; să utilizăm PET reciclat sau care provine din materiale regenerabile pentru 35% din totalul de ambalaje de PET; ambalajele produselor noastre să fie reciclabile în proporţie de 100%; 100% din materiile agricole prime (ingredientele noastre de bază) utilizate pentru producerea băuturilor pe care le comercializăm, să fie achiziţionate de la furnizori care respectă standardele noastre de agricultură sustenabilă”.

În ceea ce priveşte optimizarea ambalajelor, creşterea gradului de recuperare şi reciclare şi reducerea cantităţii de deşeuri depozitate în gropile de gunoi, Coca-Cola arată că programele „lightweighting” de reducere progresivă a greutăţii ambalajelor sunt programe multianuale la nivel de grup care impun testare şi implementare graduală de proiecte menite să introducă recipiente cu greutăţi reduse.

”Gestionarea deşeurilor din fabricile noastre asigură reciclarea a peste 94% din cantităţile totale produse în fabrici. Deşeurile care ajung în prezent la depozitul de deşeuri sunt doar cele de tip menajer, provenite predominant de la cantine, şi nămolurile din staţiile de epurare. În viitor se va urmări ca şi aceste fracţii de deşeuri să fie valorificate energetic prin incinerare cu recuperarea energiei, astfel încât cantitatea de deşeuri care ajunge la depozitare să fie diminuată/eliminată”, arată raportul.

În 2018, Grupul Coca-Cola HBC a lansat noile angajamente în direcţia dezvoltării sustenabile.

”Acestea adresează şase zone cheie de-a lungul lanţului valoric, în strânsă legătură cu rezultatele procesului de materialitate desfăşurat la nivel de grup şi urmărind cele 17 obiective de dezvoltare durabilă. Angajamentele pe care ni le asumăm setează ţinte ambiţioase atât pentru companie, cât şi pentru echipa Grupului Coca-Cola HBC. Ne alăturăm astfel eforturilor făcute la nivelul întregului Sistem Coca-Cola, de a recicla echivalentul fiecărei sticle sau doze vândute la nivel mondial, până în 2030”, se mai arată în raport.

Conducerea Coca-Cola informează că a redus cu 4,4% conţinutul caloric mediu din băuturile sale, iar 34% din totalul volumelor vândute au fost reprezentate de băuturi cu conţinut redus sau fără calorii.

Altfel, numărul total de reclamaţii primite în 2018 s-a dublat faţă de 2017, creşterea fiind cauzată de problemele tehnice întâmpinate la desfăşurarea unor promoţii naţionale. Numărul reclamaţiilor primite, cu privire la calitatea produselor, a scăzut cu 42% faţă de 2017, reprezentând doar 7% din totalul reclamaţiilor înregistrate, se menţionează în raport.

În 2018, sistemul Coca-Cola a investit peste 2,96 milioane euro în proiecte de eficientizare a consumurilor la nivelul fabricilor, iar cantităţile de apă şi energie utilizate pentru producerea unui litru de băutură au scăzut cu 3,3%, respectiv 4,8%. Totodată, emisiile de gaze cu efect de seră rezultate în urma producerii unui litru de băutură au scăzut cu 16,55% în comparaţie cu anul anterior.

În 2018, peste 86% din totalul furnizorilor Coca-Cola HBC România au fost locali, în timp ce furnizorii locali ai Coca-Cola România au reprezentat 83% din total.

În 2018, valoarea totală a beneficiilor acordate angajaţilor a fost de 12,71 milioane euro.

”Ne propunem totodată să reducem fluctuaţia de personal până la 14%, iar rata angajaţilor care participă la acţiuni de voluntariat să atingă 10%”, spune conducerea companiei.

În 2018, 42% din bugetul de marketing a fost investit în susţinerea Coca-Cola Zero Zahăr, Sprite, Fuzetea, Adez, Dorna şi Poiana Negri, iar 80% din activităţile de sampling ale gamei Coca- Cola au fost făcute cu Coca-Cola Zero Zahăr. De asemenea, Coca-Cola Zero Zahăr a fost prezentă în peste 90% din publicitatea făcută pentru gama Coca- Cola.

Brandul este prezent în România din 1991, prin Coca-Cola HBC, filială a Grupului Coca-Cola Hellenic Bottling Company, căreia i s-a alăturat în  1992 Coca-Cola România, filială a The Coca-Cola Company.

Compania a deschis trei fabrici, la Ploieşti (1995), Timişoara (1995) şi Poiana Negrii (2002).

Coca-Cola are aproape 1.500 de angajaţi în România.

În prezent, The Coca-Cola Company este o afacere globală, care operează local în peste 200 de ţări şi teritorii.

sursa news.ro