Există loc de mai bine în România! Noi toți, companiile și reprezentanții din mediul ONG putem schimba prin responsabilitate și implicare lumea în care trăim. Pe 6 decembrie, BusinessMark a reunit în cadrul evenimentului CSR Overview unii dintre cei mai buni specialiști din domeniu.

La evenimentul menșionat s-a despre acțiuni care fac diferența în societate, s-a stabilit de ce este important să gândim pe termen lung și participanții au învățat din exemple reale ce înseamnă să integrezi responsabilitatea socială în strategia de business, se arată într-un comunicat de presă.

La cea de-a cincea ediție CSR Overview, participanții au avut ocazia să interacționeze cu următorii invitați:

DANA DOBRESCU —Manager de Comunicare în cadrul UNILEVER USCE a deschis conferința prin a spune povestea unor branduri sustenabile, cu scop și beneficii sociale pentru generațiile viitoare. Întrebată cum se implică Unilever în acțiuni de responsabilitate socială, Dana Dobrescu răspunde:

‘CSR-ul este un concept sub umbrela sustenabilității. Vorbim despre branduri sustenabile, care au o misiune socială și care încorporează în beneficiile produselor pe care le oferă consumatorilor inovații în zona de sustenabilitate. La nivel local vedem din ce în ce mai multe branduri ale noastre care dezvoltă campanii sociale strâns legate de misiunea brandului. De exemplu, am avut pentru cel de-al cincilea an consecutiv campania Cif curăță România, desfășurăm în școli proiectul Domestos susține igiena de 10 sau o nouă inițiativa cu Delikat prin care promovăm importanța mesei în familie. Tot ce urmărim în piață la momentul actual, când ne uităm la brandurile Unilever, va fi strâns legat de cauze sociale.’

Discuțiile au fost continuate de MONA NICOLICI —Manager Sustenabilitate în cadrul OMV Petrom, funcție în care a construit, timp de 11 ani, un departament de CSR de la zero și a creat cel mai amplu program de responsabilitate socială din România, Țara lui Andrei.

Aceasta a accentuat impactul pe care îl pot avea afacerile sociale în comunitățile din România și cât de important este ca antreprenorii sociali aflați la început de drum să primească sprijinul companiilor.

A enumerat câteva dintre motivele care i-au determinat să investească în dezvoltarea de afaceri sociale: crearea unui mecanism viabil economic care să rezolve și o problemă socială, o soluție de dezvoltare pe termen lung, crearea de afaceri sociale care pot împrumuta din modelul nostru de business/din know-how-ul obținut din comunitate și pentru a contribui la rezolvarea problemelor sociale din comunitățile românești mici și mijlocii prin crearea de locuri de muncă.
La eveniment a fost prezent ANDREI CHIRILĂ — inițiatorul unei afaceri sociale câștigătoare în competiția Fabricat în Țara lui Andrei. Acesta a prezentat cinci activități prin care sprijină comunitățile în care sunt prezenți: Producerea de elemente din beton vibropresat, prestari servicii în construcții, producere de elemente de mic mobilier, curățarea coșurilor de fum și găzduirea de voluntari. Impactul măsurat în cifre se traduce în: 9 angajați care provin din grupuri vulnerabile (vârstnici, șomeri, familii numeroase, familii monoparentale), o cifră de afaceri în 2016 de 646,883 RON și peste 20 de proiecte implementate.
OANA GORBANESCU — Corporate Communication and CSR Officer în cadrul EY România a discutat despre CSR organic și dezvoltarea de triburi în cadrul comunităților. A menționat faptul că echipa EY este formată în proporție de 70% din persoane care aparțin generației Y. Prin urmare, după aplicarea studiului Cone Communications Millennial Employee Engagement au ajuns la următoarea concluzie: ‘Pentru această generație, nu este suficient să lucreze pentru o companie care face bine. Ea vrea să contribuie cu idei, să sugereze îmbunătățiri și să participe efectiv la eforturile din teren.

‘ Ce s-a întâmplat la EY în ultimii ani? Au fost construite 12 triburi (Dancing, Running, Parenting, Volunteers, Basketball, Drama, Public Speaking, EY Band, Football, Ping Pong, Board Games și Funky Friday) cu peste 500 de membri și peste 17 000 EUR alocați pe an. Ce s-a schimbat în bine? În primul rând, implicarea angajaților în proiecte cu impact social a crescut semnificativ, legăturile dintre colegi s-au consolidat, gradul de asumare a proiectelor a crescut, iar nivelul de satisfacție este din ce în ce mai mare.
ADRIANA PREDA — Director Executiv în cadrul Asociației The Social Incubator a încheiat conferința și a subliniat importanța implicării sectorului de business în problemele comunității. Aceasta a menționat că ceea ce face diferența astăzi este faptul că reușim să ne reunim și să găsim soluții împreună. Mai mult, ONG-urile au devenit resurse și pentru a transforma viziunea tradițională asupra CSR-ului ne putem orienta către conceptul de CSV — Creating Shared Value, o trecere de la lumea economică, la o lume socială. Nu în ultimul rând, Adriana Preda a prezentat două dintre inițiativele pe care Asociația The Social Incubator le-a implementat în 2017 pentru a sprijini tinerii aflați în procesul de integrare.