Cu ce se confruntă curierii în perioada Covid-9 și cum se schimbă această activitate cu ajutorul tehnologiei

Felix Pătrășcanu, co-fondator FAN Courier a vorbit despre cât de mult i-a fost afectată activitatea de curierat în această perioadă, intr-o sesiune video de întâlnire cu antreprenorii, organizată de Repatriot.  “În primele săptămâni de la declararea stării de urgență ne-am confruntat cu o scădere de vreo 10 -15 la sută a activității noastre după care ne-am revenit, iar în momentul de față suntem ca într-o zi de Black Friday”, spune Pătrășcanu.

Dacă până acum aveau de realizat în jur de 200 mii de expediții pe zi, în momentul de față livrarile au crescut la 300 de mii pe zi. Marea provocare pentru companie în această perioadă nu a fost de a avea clienți, ci de a ține oamenii la muncă. Și asta pentru că ei erau foarte speriați, spune Pătrașcanu, în primul rând de ceea ce poate provoca cornavirusul, iar în al doilea rând de comportamentul clienților. “Frica i-a făcut să aibă inițial comportamente deviante de foarte multe ori. Deși ei comandau produsele, când curierul ajungea la ușă era întâmpinat cu foarte mare reticență. Uneori nu era primit în scara blocului și așa mai departe sau li se aruncau banii prin crăpătura ușii, asta ținând cont că în România cash on delivery are o proporție destul de mare. Dar momentele astea au trecut și lumea a înțeles“, a continuat Pătrășcanu.

Co-fondatorul companiei spune că acum sunt și o serie de avantaje pentru curierat și că activitatea lor este din ce în ce mai bună. Odată, pentru că nu mai există o mare aglomerație pe străzi, iar curierii se mișcă foarte rapid și apoi, cel mai important, pentru  că oamenii sunt acasă și că pot face foarte multe livrări.

Problema contactului direct cu clienții a fost rezolvat prin implementarea  serviciului de livrări contactless, prin care curierii au cât mai puțină interacțiune cu clienții.  Astfel, prin intermediul unui soft și a unui cod pe care îl primesc clienții, se face confirmarea că persoana de la adresă este cea care a comandat și trebuie să primească coletul. Clienții primesc prin sms un cod pe care îl confirmă curierului pentru a-i fi lăsat coletul la ușă.

“Toată activitatea noastră de curierat este schimbată complet în momentul de față, în bine, pentru că au intervenit foarte multe reguli create cu ajutorul tehnologiei și care vor rămâne și pentru viitor”, a încheiat Felix Pătrășcanu.