Nu, nu schimbăm numele cartierului bucureștean, dar avem ambiția să îl ajută să se transforme din cartier în comunitate.

Asistăm la o schimbare importantă în România: redescoperirea ideii de comunitate și puterea ei; oamenii încep să se strângă în jurul unui scop comun, încep să colaboreze cu credința că pot schimba în bine lucrurile din jur.

Ceetrus a intuit această schimbare și a decis să transforme Centrul Comercial Auchan Drumul Taberei într-o scenă pentru comunitățile din cartier.

Cum transformăm un CARTIER într-o COMUNITATE?

Centrul comercial Drumul Taberelor este locul de unde ne dorim să înceapă transformarea cartierului în comunitate. Iar pentru că schimbarea autentică pornește de la noi, am lucrat la ea cu credința că Drumul Taberelor va deveni mai mult decât un loc pentru cumpărături. În anul 2018, centrul comercial a trecut printr-un proces de remodelare, proces în care au fost implicaţi oamenii din Drumul Taberei.

Întâlnirile și studiile efectuate au arătat că oamenii îşi doresc locuri colorate și au nevoie de un spațiu unde să petreacă timp de calitate și să socializeze. Ca urmare, Drumul Taberei și-a propus să dea culoare cartierului iar prin noile servicii și spații oferite să îi facă pe oameni să reacționeze și să relaționeze, să îi aducă împreună, pentru binele comunității lor.

Un nou nume

Noul concept este unul foarte ambițios, și marchează trecerea de la cartier la comunitate,  o comunitate care crește împreună, având ca loc de întâlnire tocmai acest centru comercial, centru care se va numi Drumul Taberelor. Centrul își propune să ducă la un alt nivel experiența clientului pentru că oamenii își doresc ca locurile în care își petrec timpul să reflecte stilul lor de viață.

Transformarea a început cu conceptul arhitectural, unde spații noi au fost gândite special pentru socializare – food court, spații de bibliotecă, relaxare, sport, locuri de joacă și un community hub unic în România, prin prisma faptului că există într-un centru comercial și are scopul de a servi drept platformă de activare urbană a unei comunități.

Astfel, Drumul Taberelor devine inima comunității din cartierul Drumul Taberei, un centru comercial care oferă mai mult decât cumpărături, oferă relaxare, timp de calitate și oportunități de socializare.

Community Hub – platforma de activare urbană

Petrecerea timpului liber în cartier este orientată în jurul plimbărilor, parcurilor și teraselor. OportunităţIle de consum cultural, pentru toate categoriile de vârstă, sunt foarte reduse.

Lipsa unui centru cultural sau comunitar, nevoia de dezvoltare a infrastructurii culturale și inexistenţa unor spaţii adecvate pentru socializare sau pentru găzduirea unor iniţiative civice care au ca scop îmbunătăţirea vieţii în cartier, au fost nevoile principale care au reieșit din dialogul cu toți actorii implicați în acest proces.

Astfel, Drumul Taberelor are ambiția de a fi un centru dedicat oamenilor – o scenă a comunității și o platformă pentru proiecte civice, unde oamenii din cartier se pot implica.

Community Hub-ul, deschis în luna martie a acestui an, este o inițiativă-pionier în România – primul spațiu comunitar într-un centru comercial, care are o dimensiune adresată comunității locale, dar și una antreprenorială. Acest aspect îl diferențiază de alte hub-uri. Suprafața spațiului este de 320 mp.

Scopul acestui proiect este să organizeze acțiuni civice în cadrul spațiului comunitar, amplasat în interiorului centrului comercial. Rolul spațiului este acela de catalizator al vieții urbane din cartierul Drumul Taberei, prin aducerea laolaltă a diverselor grupuri sociale și de cooperare, în vederea îmbunătățirii calității vieții în cartier.

Centrul comunitar oferă oamenilor un număr important de activități cu acces gratuit, scopul fiind de a coagula resursele și activitățile sociale din Drumul Taberei. În prima lună de la deschidere s-au întâmplat peste 40 de ateliere, de la robotică pentru cei mici la la balet, parenting, educaţie alternativă şi teatru pentru seniori.

Ceetrus crede că imaginea unui oraș este reflectată de societatea care trăiește în el și de aceea  își asumă rolul de actor urban ce vine în întâmpinarea nevoilor oamenilor și orașelor prin proiecte noi, inovatoare.
Despre Ceetrus România

Ceetrus România a luat ființă în ianuarie 2012 și administrează un portofoliu de 23 de centre comerciale la nivel național, în cadrul cărora va dezvolta o rețea de spații comunitare.

Ceetrus crede că o societate care creează legături între oameni, construiește un viitor mai bun pentru toți.

Numele Ceetrus este format din cuvintele “city/oraș” – terenul său de joacă, “see/a vedea” – observarea nevoilor cetățenilor şi capacitatea de a le răspunde, “trust/încredere” – încrederea şi profesionalismul cu care dezvoltăm proiecte şi “us/noi” – împreună, în proces de co-construire cu oamenii.

“With citizens ● for citizens” este sloganul unui brand care construieşte împreună cu cetăţenii, în serviciul cetăţenilor, fie ei angajați, rezidenți, antreprenori, comunități sau parteneri de business.