Brandul personal conține setul de caracteristici care evidențiază fiecare persoană și comunicarea acesteia. Însă opțiunile care definesc în mod specific brandul fiecăruia sunt rezultatul alegerii dictate de vârstă, educație și gen.

Deoarece compania de consultanță Valoria a realizat singura cercetare cu relevanță statistică din România despre brandul personal, în cele ce urmează vom prezenta rezultatele acestei cercetări ținând cont de caracteristicile de gen ale respondenților.

  • În ce privește opțiunile cele mai potrivite pentru a-și defini brandul personal femeile privilegiază comunicarea valorilor proprii (59%) și ulterior comunicarea experienței de afaceri și a competențelor relevante (54%), în timp ce bărbații pun pe primul plan comunicarea experienței de afaceri și a competențelor relevante (62%) și abia apoi construirea unei imagini publice (49%).
  • Principalul indicator performanță în funcție de care își măsoară progresul în construirea brandului personal este numărul de contacte de business noi pe care le au atât femeiile (60%) cât și bărbații (66%). Acesta este urmat de numărul de evenimente la care participă într-o lună (29%) în cazul femeilor și de numărul de contacte pe LinkedIn (35%) în cazul bărbaților evidențiind natura socială a femeilor și cea pragmatică a bărbaților.
  • În ce privește bugetul alocat lunar pentru activități care să conducă la construirea brandului personal, mai mulți bărbați (45%) au un astfel de buget decât femeile (38%), în timp ce mai multe femei (46%) decât bărbați (41%) nu au un buget alocat pentru activități relevante pentru construirea brandului personal.
  • Top 3 canale pe care le folosesc femeile pentru comunicarea publică a brandului personal sunt la egalitate Facebook și LinkedIn (59%) și evenimentele la care participă ca vorbitor (34%), în timp ce top 3 canale folosite de bărbații sunt mai diferențiate: LinkedIn (65%), Facebook (49%) și evenimentele care participa că vorbitor (47%).
  • Identificarea temelor relevante pentru dezvoltarea brandului personal este facilitată de existența unui proces mai mult în cazul bărbaților (25%) decât în cazul femeilor (15%). Dar tot mai multe femei lucrează la setarea unui proces în acest sens (37%) față de numărul bărbaților (34%)
  • În afara domeniului profesiei, domeniile majore alese pentru comunicarea brandului personal pentru femei sunt educația (55%) și domeniul social (52%) în timp ce pentru bărbați sunt antreprenoriatul (59%) și mediul social (51%).
  • Colaborarea cu un consultant specializat în personal branding este agreată de 55% dintre femei și 39% dintre bărbați, iar cea cu un executive/life coach este de interes pentru 40% dintre femei și numai 27% dintre bărbați.Așadar bărbații par să fie mai puternic orientați spre construirea brandului personal și există mai multe diferențe de abordare în funcție de gen, dar lucrul  cel mai semnificativ relevant de cercetarea Valoria este conștientizarea de ambele genuri a importanței construirii brandului personal.

Diferențiator la angajare sau promisiune de valoare, brandul personal este managementul percepției celorlalți despre tine, după ce ai comunicat cine ești. Dincolo de plus-valoarea pe care o aduce la angajabilitate, brandul personal influențează relațiile cu ceilalți pe termen lung și facilitează aderența la valorile pe care le susținem prin opiniile și proiectele noastre.