Simplificarea și eficientizarea achizițiilor pentru companiile din România este scopul principal al furnizorului de birotică și papetărie DPAP.RO. Fondată în 1998, compania estimează investiții de 300,000 de euro până la finalul anului (cu 100% mai mult decât în 2018) în prima platformă online integrată de achiziție de pe piața românească (lansată în 2016).

În anul 2017, DPAP.RO a renunțat la vânzarea de produse către intermediari (revânzători), care reprezentau 50% din cifra de afaceri (CA 2016 – 4,2 mil. euro). Recunoașterea nevoilor pieței în care operează de 20 de ani a determinat furnizorul de produse de papetărie și birotică să se adreseze direct clienților prin intermediul platformei online. În ultimii doi ani, DPAP.RO a creat o strategie ce se bazează pe eficientizarea timpului și a costurilor. Companiilor li se oferă posibilitatea ca toate achizițiile să fie făcute dintr-un singur loc, integrând 5-7 furnizori într-unul singur, totul fiind inclus pe o singură factură, cu un singur termen de plată. Procesul de vânzare este automatizat și transparent pe baza datelor financiare ale companiei. Acest lucru scade costurile operaționale DPAP.RO și, implicit, prețul plătit de către client.

Proces eficient de achiziție: 22 de angajați și peste 50.000 de clienți

 2018 a fost anul în care DPAP.RO și-a definit noul model de afacere și, deși cifra de afaceri de 3,7 mil de euro a fost cu 9 procente mai mică decât în anul precedent (CA 2017 – 4,04 mil euro), conducerea companiei consideră că prin operarea noilor schimbări a creat un model sustenabil și important pentru piața românească. „Cel mai bun an pentru noi a fost 2018. Nu din punct de vedere al cifrelor, ci din punct de vedere al restructurării companiei și al noului model de afacere. Platforma online este produsul central al DPAP.RO, iar 2018 a fost dovada clară că domeniul nostru se digitalizează și companiile vor să facă totul mult mai eficient, inclusiv achizițiile.” spune Adrian Popa, Marketing & Development Manager DPAP.RO.

Frații Adrian și Dan Popa, antreprenorii din spatele acestei afaceri, au văzut potențialul online-ului încă din 2005, când au lansat prima platformă online pentru companii. Odată cu implementarea schimbărilor, rezultatele DPAP.RO au confirmat nevoia pieței din România de a se muta aproape exclusiv în mediul online, companiile fiind receptive la noul model. În continuare, furnizorul va continua să se dezvolte în această direcție, investind în soluții digitale care să consolideze relațiile cu actualii clienți, dar și să atragă noi companii, indiferent de dimensiune sau profil.

Logistică și achiziții eficiente – strategia pe care pariază DPAP.RO

Clienții beneficiază de sprijinul unor consultanți cu o medie de 8 ani de experiență în domeniu, care îi ajută să își identifice și să gestioneze nevoile companiilor.

“Clienții noștri ne-au învățat în acești 20 de ani că timpul și eficiența sunt pilonii unui business de succes. De aceea planul este ca până la finalul anului curent să investim în această platformă cu 100% mai mult decât anul trecut. Cel mai probabil vom atinge pragul de 300,000 de euro.”, spune Dan Popa, General Manager DPAP.RO.

În prezent, DPAP.RO dispune de un depozit de 1,000 de metri pătrați și stocuri pentru produsele uzuale în valoare de aproximativ 500,000 euro.