Patru organizații neguvernamentale cu experiență în domeniile educație, tehnologie și comunicare, cu sprijinul Kaufland România și în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, vin în ajutorul celor aproape 180.000 de profesori din România, cu soluții simple care să îi ajute pe aceștia să se adapteze și să se familiarizeze cu predarea prin noile tehnologii, continuând lecțiile de acasă. Proiectul este inițiat ca urmare a necesității de a utiliza noile sisteme de predare digitale, pe durata epidemiei de COVID-19. Platforma poate fi accesată gratuit pe www.scoalapenet.ro.

 

Școala pe net? Sună mai mult a status de Instagram decât a demers serios. Dar pentru o generație de digital natives aflați în mijlocul unei pandemii, e varianta care le poate asigura în acest moment învățarea de care au nevoie pentru a face față examenelor. Oricât de creativă și funny ar fi atmosfera pe Tik Tok, copii își doresc în continuare să învețe și le-ar plăcea să fiți alături de ei Social Media.

Metodele de predare aplicate în clasă au un puternic asupra calității educației.  Practic, mult din calitatea actului învățării atârnă pe umerii dascălilor: 30% din succesul învățării depinde de comportamentul profesorului. Așadar, la competențele pe care fiecare profesor le dezvoltă în relația cu elevii săi, iar această relație continuă să fie la fel de importantă și în mediul online.

S-au descoperit mai multe studii care vorbesc atât despre avantajele cât și dezavantajele acestei opțiuni. Un set de studii realizate de Departamentul de Educație al Statelor Unite vorbesc pe de-o parte de faptul că rezultatele învățării online păreau a fi la fel ca în cursurile tradiționale, cât și despre faptul că studenții în condiții de învățare online s-au comportat într-o manieră mai bună decât cei care primesc instrucțiuni față în față. (sursaAlte studii de dată mai recentă vorbesc despre faptul că instrucțiunile care combină elementele online cu cele tradiționale, față în față, au un avantaj mai mare în raport cu instrucțiunile fie numai față în față, fie pur online. Aceleași studii vorbesc despre faptul că cel mai mare impact al învățării online e înregistrat la adolescenții de liceu.

O echipă de cercetători de la Universitatea Harvard au ajuns la concluzia că intercalarea conținutului multimedia și a materialelor de învățare online cu teste scurte, la intervale de timp regulate, pot îmbunătăți implicarea elevilor. Cercetările au arătat că utilizarea acestor teste a redus aproape la jumătate (42%) distragerea elevilor cât și creșterea considerabilă a notelor obținute de aceștia. (sursa)

E important să îi ținem în continuare aproape pe copii de învățare în această perioadă, astfel încât în momentul când revin la școală, readaptarea să fie mai ușoară. Datele arată că după o perioadă lungă de timp (câteva săptămâni) petrecută doar în online motivația dispare și că e tot mai dificil să-i ții implicați pe copii. Dar nu este imposibil.

sursa: scoalapenet.ro