România se numără printre statele în care transporturile de marfă se fac cel mai puțin folosind infrastructura rutieră; în schimb, mărfurile au fost transportate folosind căi navigabile, statul român ocupând a doua poziție în clasament, potrivit datelor din 2015 publicate de Eurostat.

În 2015, mai puțin de jumătate din transporturile de marfă s-au realizat pe drumuri și șosele în Letonia (20,2%), Lituania (34,1%), România (38%), Estonia (47,6%) și Olanda (48,3%). Pe de altă parte, în Cipru, Malta, Irlanda, Grecia și Spania, peste 90% din transporturile de mărfuri s-au realizat pe uscat, folosind infrastructura rutieră.
În Letonia, Lituania și Estonia, transporturile feroviare au reprezentat peste 50% din totalul transporturilor de mărfuri.

Olanda (45,5% din transportul de marfă), România (30,4%) și Bulgaria (27,4%) sunt principalii utilizatori ai infrastructurii maritime pentru transporturile de marfă, conform datelor din 2015.

La nivelul Uniunii Europene, transporturile rutiere au fost, în 2015, principalul mijloc de transport de mărfuri (75,3% din totalul transportului de marfă în interiorul unei țări), urmat de transporturile feroviare (18,3%) și de cele care au folosit căile navigabile (6,4%).

sursa: mediafax.ro