Personalul din administrația publică centrală și locală va fi instruit pentru a acționa în timpul situațiilor de urgență. Institutul Național de Administrație pregătește oferta de programe de perfecționare profesională online gratuite care va cuprinde managementul situațiilor de urgență, aplicarea Codului administrativ, comunicarea în situații de criză, gestionarea resurselor umane în regim de telemuncă etc.

Aceste programe se vor desfășura timp de 18 ore (repartizate pe maximum 2 săptămâni), dintre care 6 ore în modul sincron (formatorul și cursanții vor fi simultan online) și 12 ore în modul asincron (formatorul și cursanții vor fi online la momente diferite). În procesul de formare va fi utilizată și componenta de webinar din platformele Moodle (testată anterior la nivelul INA).

Finalizarea programelor se va realiza prin certificate de atestare a competențelor.

Formatorii INA implicați în perfecționare sunt persoane cu experiență  și expertiză în domeniu, care vor susține aceste programe cu titlu gratuit. Pentru a dezvolta competențele necesare personalului implicat în acest demers, INA va organiza un program de formare formatori online.

Avantajele acestui demers constau în:

  • creșterea adaptabilității administrației publice la prezenta situație de criză, generată de existența pandemiei COVID-19;
  • competențe digitale dobândite de funcționarii publici ca urmare a participării la programele INA;
  • modernizarea administrației publice.

În plus, prin parcurgerea acestor cursuri de formare online, cheltuielile pentru administrația publică vor fi reduse.

Informații actualizate vor fi disponibile pe www.ina.gov.ro.