96% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani cunosc cel puțin o companie care s-a implicat sau se implică activ în rezolvarea problemelor cu impact social din România.  Persoanele cu vârste de peste 35 de ani reies ca fiind cel mai puțin informate, afirmând că nu cunosc campanii de responsabilitate socială sau companii care să desfășoare astfel de proiecte.

Principalele probleme pe care companiile doresc să le rezolve, după spusele românilor

Proiectele de mediu se află în topul celor mai menţionate campanii de responsabilitate socială realizate de brandurile prezente în România, cu 23% dintre mențiuni, urmat de proiectele care își propun să îmbunătățească educația din țara noastră, cu 11% dintre mențiuni iar apoi cele cu aria de interes în ajutorarea copiilor. Pe locul 4 sunt menționate proiecte ce au ca scop prevenția cancerului, iar pe locul 5 proiectele de combatere a sărăciei.

Sportul și nutriția sunt menționate pe locul 6 printre campaniile de CSR ce promovează un stil de viață sănătos. Pe locul 7 se află campaniile de donații ce au în prim plan îmbunătățirea spitalelor din România.

Companii  care se implică în rezolvarea problemelor societății

La nivel național, proiectele de implicare în societate ale companiilor râmân un subiect puțin dezbătut, 1 din 4 români afirmă că nu cunoaște vreo astfel de inițiativă. Cu toate acestea, există companii care se remarcă, 1 din 2 români știu cel puţin un proiect de responsabilitate socială realizat de Kaufland România. Retailerul se află în topul celor 6 companii menţionate spontan ca având implicare socială. Compania este urmată de industria de telecomunicații cu Vodafone, pe cel de-al doilea loc și Telekom cu locul 3. Pe locul 4 este compania OMV Petrom și proiectul Țara lui Andrei, iar pe locul 5 Avon, urmată de compania E.ON.

 

„Ne dau speranță rezultatele studiilor realizate în ultimul an în rândul Generației Z, vedem tineri bine informați, dornici de implicare socială, dar și cu mult mai exigenți și mai atenți la comportamentul companiilor. Dacă ar fi să-i descriu pe tinerii Z într-un cuvânt, aș spune că sunt „ageri”, iar asta s-ar traduce pentru corporațiile care vor să conteze pentru Gen Z în strategii transparente și autentice” declară Silvia Luican, Managing Partner la Reveal Marketing Research.

Studiul realizat de Reveal Marketing Reseach a investigat care sunt cele mai cunoscute campanii de CSR (responsabilitate socială corporativă) din țara noastră şi cu ce companii asociază românii astfel de proiecte. Datele au fost culese în perioada 7-13 noiembrie 2018, din rândul a 1005 respondenți cu vârste peste 18 ani. Metoda de cercetare folosită este CAWI, chestionar standardizat aplicat online persoanelor selectate aleator, eșantionare reprezentativă la nivel național urban. Eroarea de eșantionare este de 3%.