Facing Emotions, aplicația dezvoltată de HUAWEI cu ajutorul inteligenței artificiale, permite persoanelor cu deficiențe de vedere să asocieze sunete cu expresiile faciale ale interlocutorilor

HUAWEI, lider în tehnologie și al doilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, a creat o aplicație bazată pe inteligența artificială care permite nevăzătorilor să afle ce expresii faciale au oamenii cu care discută. Aplicația Facing Emotions utilizează sistemul performant de camere și inteligența artificială încorporate în flagship-ul HUAWEI Mate 20 Pro, care „traduce” șapte emoții umane în tot atâtea sunete distincte, permițând persoanelor nevăzătoare sau cu deficiențe grave de vedere să îi înțeleagă mai bine pe cei din jurul lor.

Aplicație dezvoltată cu ajutorul Inteligenței Artificiale

Creată cu scopul de a împinge și mai mult limitele tehnologiei bazate pe inteligența artificială, aplicația dezvoltată de Huawei vine să răspundă la întrebarea dacă inteligența artificială poate să îi ajute pe nevăzători sau pe cei cu deficiențe grave de vedere să experimenteze sau să “vadă” mai mult din lumea care îi înconjoară. Programată să analizeze expresiile și emoțiile oamenilor, iar mai apoi să le transpună în sunete, inteligența artificială a permis Huawei să dezvolte un nou limbaj care îi ajută pe nevăzători să identifice emoțiile altora, într-un mod pe care nu l-au mai experimentat vreodată.

Folosind camerele principale, aplicația scanează fața persoanei care interacționează cu un nevăzător și îi identifică fizionomia: ochii, nasul, sprâncenele și gura, inclusiv mimica pe care o are în acel moment. Inteligența artificială transformă apoi emoția detectată într-un sunet definit pe telefon (sau în căștile pe care le poartă persoana nevăzătoare), totul în timp real și fără să fie conectată la Internet, grație procesorului puternic și inteligenței artificiale încorporate în Mate 20 Pro.

Pentru Huawei, proiectul a reprezentat o oportunitate de a utiliza tehnologia cu scopul de a identifica o soluție la o provocare reală cu care se confruntă persoanele care și-au pierdut vederea.

Aducem oamenii și tehnologia împreună

Aplicația Facing Emotions a fost dezvoltată cu sprijinul comunităților de nevăzători și cu cel al organizațiilor caritabile. Huawei a colaborat cu Asociația Nevăzătorilor din Polonia, membri ai acesteia fiind implicați în fiecare etapă cheie a procesului de dezvoltare a aplicației care poate identifica rapid fericirea, tristețea, frica, surprinderea, disprețul sau dezgustul de pe chipurile oamenilor. Contribuția acestora a ajutat la modelarea experienței utilizatorului final, precum și la funcționalitățile, culorile și sunetele aplicației.

Doza de inspirație

Sunetele au fost o componentă cheie a acestui proces, care trebuiau să fie simple, scurte și cât mai puțin invazive pentru utilizatori și lumea din jurul lor. De toate acestea s-a ocupat Tomasz Bilecki, un compozitor nevăzător. Perspectiva sa unică asupra naturii sunetului i-a permis să transmită emoțiile altor persoane cu deficiențe de vedere.

„Mi-am dorit ca sunetele pe care le creez să fie specifice fiecărei emoții și, cel mai important, să nu distragă atenția utilizatorilor de conversațiile lor“, a declarat Tomasz Bilecki, Sound Designer.

În plus, în timpul procesului de dezvoltare a aplicației, specialiștii au aflat că persoanele cu deficiențe de vedere ar prefera să nu fie nevoite să țină aceste dispozitive în mâini. Astfel, ca parte a campaniei, designerul Janek Kochanski a dezvoltat o husă specială 3D pentru Mate 20 Pro, care facilitează folosirea aplicației și a telefonului în general, pentru persoanele cu deficiențe de vedere.

“Pentru mine, ca designer, funcționalitatea este cea mai importantă. Abia după ce a fost îndeplinită această condiție, putem vorbi de valori estetice și vizuale. Telefonul pentru care a fost proiectat acest suport – Huawei Mate 20 Pro – este un dispozitiv foarte elegant și modern, iar husa respectă întru totul această linie”, spune  Janek Kochanski, designer.

Husele 3D pot fi realizate la comandă și livrate la adresa de domiciliu, de pe site-ul shapeways.com.
Facing Emotions, documentarul scurt 

Pentru a arăta că aplicația poate îmbunătăți semnificativ viața nevăzătorilor, Huawei a realizat un scurt documentar. Filmul prezintă câte un moment cheie din viețile a trei persoane nevăzătoare sau cu deficiențe grave de vedere, când înțelegerea emoțiilor afișate pe fețele celor dragi a fost incredibil de importantă pentru ei.

„Campania Facing Emotions duce mai departe promisiunea Huawei de o oferi tuturor acces la cele mai noi tehnologii, în special celor care au nevoie de funcționalitățile oferite de acestea. Noul nostru model HUAWEI Mate 20 Pro, care încorporează cel mai avansat sistem de inteligență artificială, ne-a oferit posibilitatea de a-i ajuta pe nevăzători să „vadă” și să înțeleagă emoțiile pe care le exprimă cei din jurul lor. Suntem convinși că aplicația va îmbunătăți calitatea vieții utilizatorului” – a declarat Zachary Jianglinchao, Country Manager, Huawei CBG România.

Despre Huawei Consumer BG

Huawei Consumer BG, lider global în tehnologie și inovație și al doilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, oferă o gamă largă de produse, de la smartphone-uri, PC-uri, tablete, gadgeturi portabile, produse de rețelistică și dispozitive destinate întregii familii, până la servicii de stocare tip cloud. Huawei Consumer BG se dedică în totalitate livrării către consumatori a celor mai avansate tehnologii.

La Huawei, inovația se concentrează în jurul nevoilor clienților. Având 180.000 de angajați și gestionând operațiuni în peste 170 de țări, compania globală investește constant în cercetare și dezvoltare, concentrându-se pe inovațiile care fac viitorul tehnologiei accesibil pentru consumatorii de pretutindeni.

Sursa: Amos News