Ikea Group, proprietarul majorității magazinelor de mobilă Ikea, a raportat o scădere a profitului operațional la 3 miliarde de euro, în anul fiscal care s-a finalizat în august, din cauza vânzării unor afaceri și a investițiilor realizate în logistică și în mediul online, potrivit Reuters.

„Scăderea rezultatului operațional a fost generată de pierderea profitului companiilor care au fost vândute în tranzacție, precum și de creșterea costurilor Ikea Retail, pentru a sprijini expansiune”, a motivat Ikea Group.

Ikea investește în comerțul online, în servicii și încearcă noi concepte precum puncte de ridicare a comenzii și showroomuri în centrul orașelor, pentru a deveni mai accesibile, pe fondul competiției din partea jucătorilor online precum Amazon.

„În timpul anului, Ikea Group a investit 3,1 miliarde de euro în magazine, în rețeaua de distribuție, centre de cumpărături, energie regenerabilă și silvicultură”, a transmis compania.

Ikea Group a anunțat, în octombrie, o creșterea a vânzărilor de 4% până la 34,1 miliarde de euro.

Vânzările au crescut cu 2% în Germania, cea mai mare piață, la 4,9 miliarde de euro.
Magazinele Ikea sunt deținute de 11 francize, Ikea Group având 355 de magazine la finalul lunii august. Francizele plătesc 3% din vânzările anuale către Inter Ikea.
Inter Ikea a anunțat că vânzările anuale din retail ale celor 403 magazine Ikea s-au ridicat la 38,3 miliarde de euro.

sursa: mediafax.ro