În perioada ianuarie-iulie 2018, afacerile din comerţul cu amănuntul au crescut faţă de perioada similară din 2017 cu 6,4% ca seie brută și cu 7,1% ca serie ajustată sezonier, arată datele comunicate marți de Institutul Național de Statistică – INS.

„Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada ianuarie-iunie 2018, comparativ cu perioada similară din 2017 a înregistrat o creştere cu 6,4% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+7,4%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,9%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,9%)”, se arată în comunicatul INS.

În luna iulie 2018, comparativ cu luna precedentă, afacerile din comerțul cu amănuntul au crescut pe ansamblu cu 5,4%, datorită creşterilor din comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+8,6%), vânzărilor de produse nealimentare (+4,5%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,4%).

Pe seria ajustată sezonier, comerțul cu amănuntul – în luna iulie 2018, comparativ cu luna precedentă – a scăzut pe ansamblu cu 0,9%, ca urmare a scăderilor din comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-3,9%) şi vânzările de produse nealimentare (-0,3%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 0,2%.

Comparativ cu luna iulie 2017, afacerile din comerțul cu amănuntul au înregistrat o creştere cu 5,3% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+7,2%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,8%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,9%).

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna iulie 2018, comparativ cu luna iulie 2017, a înregistrat o creştere cu 5% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,1%), vânzările de produse nealimentare (+6,1%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1%), arată datele INS.

În terminologia statisticienilor, cifra de afaceri reprezintă „veniturile totale înregistrate de către întreprindere în perioada de referinţă, provenite atât din activitatea principală, cât şi din activităţile secundare exercitate de aceasta”. Cifra de afaceri nu include TVA şi veniturile din vânzarea sau transferul de mijloace fixe.