Kaufland România participă la programul național pentru carne de porc, dezvoltat în parteneriat cu Cooperativa Agricolă „Țara mea”, prin intermediul inițiativei „Raftul românesc”, program la care vor participa jumătate dintre fermierii mici și mijlocii din țară.

Programul național pentru carne de porc 100% românească a fost inaugurat de rețeaua de supermarketuri în parteneriat cu Cooperativa Agricolă „Țara Mea” și cu sprijinul Comisiei pentru Agricultură, Silvicultură și al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Programul Raftul Românesc are scopul de a crește prezența cărnii de porc autohtone la raft în magazinele Kaufland.

Cooperativa Agricolă „Țara Mea” este responsabilă de întregul lanț de planificare, coordonare, de livrare a tineretului porcin la exploatațiile de îngrășare, de menținere a relației cu cei peste 100 de mici fermieri din program și de gestionare a volumului cărnii.
Kaufland România va prelua integral în rețeaua națională de magazine cantitatea de carne proaspătă de porc provenită din program, într-un spațiu de vânzare dedicat – Raftul Românesc – amenajat special pentru a încuraja clienții să opteze pentru produse de proveniență locală.

Programul include peste 50% din fermierii mici și mijlocii din România și le oferă garanția preluării integrale a porcilor născuți și crescuți în țară, precum și sprijin pentru dezvoltare și consiliere.

Când proiectul va ajunge la maturitate, Kaufland România va prelua peste 60% din carnea de porc românească, reprezentând peste 300.000 de porci/an. În prezent, Kaufland România deja primește livrări de peste 400 de porci/zi și crește de la o săptămână la alta, urmând ca până la finalul anului să dubleze cantitatea, a declarat Valer Hancaș, reprezentant al Kaufland România.

Inițiativa este structurată pe doi piloni: colectarea cărnii de porc de la fermierii români și schimbarea formatului de hrană a porcilor din program, într-unul exclusiv românesc, fără soia.

Cooperativa Agricolă „Țara Mea” impune fermierilor parteneri trecerea la formatul de hrană naturală, din furaje ce provin exclusiv din agricultura românească, fără soia.

Potrivit Cooperativei Agricole, România producea în anul 1989 circa 15 milioane de porci. De atunci, producția internă a scăzut, ajungând în anul 2000 la numai 800.000 porci pe an, iar în prezent la 4.460.000 de porci. Pentru a acoperi cererea de consum de pe piața locală, România trebuie cel puțin să dubleze producția internă de carne de porc.

În 2016 producția totală de carne de porc a crescut cu doar 4,6%, potrivit Institutului Național de Statisitică (INS).

Aproximativ 60% din carnea de porc din comerţul modern şi tradiţional provine din import, susține cooperativa.

Conform datelor Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, România importă anual circa 230.000 de tone de porci și carne de porc (circa 30.000 de tone porci vii și 200.000 de tone carne de porc), cheltuind astfel circa 350 de milioane de euro pe carnea importată. În același timp, România exportă de aproape 60 de ori mai puțin – adică circa 4.000 de tone carne și produse din carne de porc. Potrivit MADR, în prezent, produsul carne de porc necesită sprijin financiar pentru a asigura necesarul de consum din producția internă.
INS arată că cel mai consumat tip de carne din România este cea de porc, acoperind aproape jumătate din consumul total de carne, fiind urmată de cea de pasăre, cu un consum de 15-20 kg anual şi de vită, categorie care reprezintă doar 10% din total.

Per total, consumul de carne în România este mai mic faţă de cel din ţările mai dezvoltate: fiecare român mănâncă în jur de 60 de kilograme de carne/an, faţă de media europeană de 70-75 de kilograme pe an.

Kaufland este o companie de retail din Europa cu peste 1.250 de magazine în șapte țări și o rețea de 116 magazine în România.

sursa: mediafax.ro