Compania a demarat discutiile si cu alte orase din Europa si America de Sud

Aplicatiile CityApps dezvoltate de firma Life is Hard sunt folosite de peste 24000 de cetățeni români. Acestea oferă solutii axate pe domeniile administrare locală inteligentă și mobilitate. Deși numărul de utilizatori pare mic, este totuși un prim pas pentru schimbarea pe care ar putea să o înregistreze comunicarea bidirecțională dintre locuitorii orașelor și Primăriile acestora.

La inceputul acestui an a fost lansat programul Update Romania, un demers de susținere a digitalizării comunităților locale prin care compania Life is Hard oferă gratuit suita sa de aplicații SmartCity tuturor orașelor sub 100 de mii de locuitori.

 “Digitalizarea este un domeniu unde România are destul de mult de recuperat, iar inițiativele și proiectele de tip Smart City sunt încă într-un stadiu foarte incipient. Este important să începem să construim comunități în care tehnologia contribuie la creșterea calității vieții, cu atât mai mult cu cât aceasta construcție începe cu integrare tehnologiei. De asemenea, impune schimbarea unor mentalități, impune responsabilitate și implicare civică din partea cetățenilor, implică competențe digitale, implică schimbări în cadrul administrațiilor publice locale în ceea ce privește modul în care interacționează cu cetățenii, modul în care știu să utilizeze aceste tehnologii la adevărata lor capacitate.

Mare parte din aceste soluții și tehnologii le oferim gratuit administrațiilor locale pentru că așa înțelegem sa ne implicam activ în viața comunității în care trăim și ne desfășurăm activitatea. Ne-am propus un proiect ambițios: să digitalizăm România  prin comunitățile locale, iar în acest demers dorim să atragem cât mai multe companii de tehnologie și cât mai multe administrații locale”  spune Erik Barna, CEO al companiei Life is Hard.

Aplicațiile noastre sunt în prezent utilizate în peste 12 orașe, printre care Alba-Iulia, Cluj-Napoca, Petroșani, Petrila, Bistrița, Lugoj, Huedin etc. De asemenea, suntem în discuții avansate pentru implementarea suitei de solutii Smart City în alte orașe din Europa și America de Sud, iar până la finalul anului 2020 ne propunem sa fim prezenti in peste 50 de orase si sa avem peste 100.000 de utilizatori activi”, a declarat Anca Goron, coordonatoarea proiectului Update Romania.

 Cele mai frecvente probleme raportate de cetățeni prin aplicațiile Life is Hard

Aplicația City Health este o soluție care permite cetățenilor să raporteze și să cartografieze probleme deranjante la nivelul comunității, de la o groapă în asfalt, o clădire a cărei fațadă pune în pericol trecătorii, o bancă vandalizata în parc, gunoaie depozitate în mod necorespunzător, un semafor defect, lucrări nesemnalizate, deșeuri, poluare fonica sau congestie în trafic.

“Aplicația mobilă City Health poate fi descarcată în mod gratuit din AppStore și Google Play. În interiorul aplicației, cetațenii pot vizualiza propriile raportări, dar și ale altor concetățeni. Pot vota problemele raportate, pot vizualiza rezoluția data de primărie. În același timp, cetățenii au acces la un panou de statistici privind calitatea vieții care cuprinde date comparative cu privire la: rata criminalității în orașe, numărul de probleme raportate de cetățeni, numărul de probleme rezolvate, numărul de intervenții al echipajelor de poliție, salvare, pompieri, dar și parametri privind calitatea aerului”, spune Anca Goron.

Primăria, prin intermediul unui panou web dedicat are acces facil la raportările cetățenilor și date însoțite de statistici privind măsurile luate pentru soluționarea lor.

De la lansarea aplicației, aceasta a ajutat la rezolvarea eficientă a peste 11.300 de raportări ale cetațenilor – temele cele mai frecvente semnalate de aceștia fiind legate de iluminatul public, deșeuri, câini vagabonzi, semafoare defecte, drumuri și marcaje rutiere.

Primaria informează cetățenii în timp real prin transmiterea de notificări de tip “push”

Soluția este utilizabilă ca aplicație de sine stătătoare și ca modul separat în aplicația City Health și permite interfațarea ușoara cu alți consumatori de informație: aplicații mobile, sisteme de handling SMS etc.

Cautăm mai puțin timp un loc de parcare

Aplicația CityParking este un asistent virtual de parcare pentru cetățenii orașului. Aceasta permite vizualizarea în timp real pe hartă a disponibilității locurilor de parcare din oraș, specificând totodată și tipul locului de parcare (parcări cu abonament, cu plată, gratuite, parcări rezervate persoanelor cu handicap, e-parcări etc.).

“Mai mult, asistentul de parcare CityParking permite plata locului de parcare și afișarea timpului de parcare. Totodată, acesta ghidează utilizatorul către cea mai apropiată parcare astfel încât să reducă pe cât posibil timpul de căutare a unui loc disponibil. Până la urmă, câteva minute economisite în trafic valoreaza mai mult timp petrecut alături de cei dragi sau realizând o activitate placută,” este de părere Anca Goron.

Soluțiile CityApps sunt ușor integrabile cu altele existente în Primării, ușor de folosit de către cetățeni, pot fi contractate de către autoritățile publice pe baza de abonamente, cu costuri zero pentru instalare și mentenanță.

Compania clujeană Life is Hard, calificată pentru al șaselea an consecutiv în finala European IT & Software Excellence Awards, a câștigat trofeul “Soluția anului 2019” la categoria Public Sector or Utilities cu soluția City Health. Life is Hard a fost singura companie care a reprezentat România în finala desfășurată în acest an la Londra, la categoria menționată.