O mașină care în viitor va merge fără șofer, precum și un autobuz în care angajații lucrează în drum spre locul de muncă au fost prezentate, miercuri, în cadrul unui târg de joburi pentru studenți, la Timișoara, transmite Mediafax.

Peste 50 de companii le oferă studenților și absolvenților interesați sute de oferte de practică, internship-uri și posibilități de angajare, în cadrul celui mai mare târg universitar de joburi din România, “Zilele Carierei”, care este organizat de Universitatea Politehnica din Timișoara, de miercuri până joi.

Directorul Centrului de Consiliere şi Orientare în Carieră din cadrul Universităţii Politehnica din Timişoara, Florin Bodin, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că prin organizarea acestui târg de joburi, care a ajuns la ediția cu numărul unsprezece, se dorește ca studenții să acumuleze cât mai multă experiență pentru a se putea angaja mai ușor.
“Organizăm acest eveniment pentru că vrem ca studenții care se află în prag de angajare să aibă cât mai multă experiență. Companiile vin cu foarte multe oferte, astfel că pe durata facultății pot să câștige această experiență. Avem oferte și pentru cei care au terminat facultatea, care-și caută un loc de muncă. Am venit cu noutăți pentru studenți, care au posibilitatea de a avea mobilități în Serbia. De asemenea, studenți din Serbia pot veni la noi. Majoritatea ofertelor din cadrul târgului sunt adresate studenților de la Facultatea de Automatică și Calculatoare”, a afirmat Florin Bodin.

În cadrul evenimentului “Zilele Carierei”, au fost prezentate și o mașină care în viitor va merge singură, precum și un autobuz în care angajații pot lucra în drum spre locul de muncă.

“Sunt companii care au adus aici mașini de teste, astfel încât studenții să vadă produsele fabricate la Timișoara pe mașinile respective. De asemenea, angajatorii din alte localități creează condiții angajaților astfel încât inclusiv timpul pe care-l petrec din Timișoara până la Lugoj, de exemplu, să-l petreacă lucrând și să fie productivi. Deci, au dotat un minibus cu toate dotările necesare să-și poată desfășura activitatea inclusiv pe traseul de la serviciu până acasă și invers, să poată să fie productivi”, a mai explicat Florin Bodin.

Mașina care în viitor va merge singură a fost prezentată de către compania Continental Automotive. Este vorba, de fapt, de un Mercedes E Class, pe care au fost instalate sisteme de detecție pietoni și detecție a liniilor de delimitare a benzilor de circulație de pe drum, precum și un radar pentru detectarea participanților la trafic. Toate acestea sunt dezvoltate la fabrica din Timișoara.

“Este mașina de teste a Continental Automotive Timișoara. Pentru a face mașina să meargă singură, pentru că acesta este scopul final pentru anul 2025, prima dată trebuie să știm tot ce e în jur: toată fizica din jurul mașinii, ce se mișcă, cu ce viteză se mișcă, unde este, distanța. Și pentru a face asta, am montat o cameră stereo sus, în față, pe parbriz, care este la fel ca ochiul uman. Încercăm să dotăm mașina cu tot ce se poate, în toate direcțiile, ca să avem o vedere panoramică în jurul mașinii, să știm ce e în jurul mașinii, cât de departe e. Urmând ca apoi colegii ingineri să realizeze sistemul de răspuns: e un obiect acolo, vine cu viteza asta, dacă nu pun frână se întâmplă asta, etc. La bază stau mai mulți algoritmi foarte inteligenți făcuți de colegii noștri. Aici, la Timișoara se lucrează la mașina care se conduce singură. Colegii mei au mers și la teste în Germania și ne apropiem de momentul final, la asta lucrăm”, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, Alexandru Galea, din partea Continental Automotive Timișoara.

În ceea ce privește autobuzul în care angajații lucrează în drum spre locul de muncă, acesta aparține companiei Honeywell, care are o fabrică la Lugoj, în care lucrează aproximativ 800 de persoane, multe dintre acestea făcând naveta din Timișoara. Potrivit reprezentanților companiei, Honeywell consideră timpul petrecut pe drum timp de lucru, astfel că transportă angajații la locul de muncă gratuit, cu un autobuz în care au acces la Internet, iar în fața scaunelor au fost montate mese speciale. Astfel, angajații își petrec în fabrică doar șapte ore pe zi.

sursa: mediafax.ro