Mastercard: București, orașul european cu cea mai mare creștere a numărului de turiști

Bucureștiul este destinația europeană cu cea mai mare creștere a numărului de turiști cazați peste noapte, devansând orașe precum Lisabona, Berlin sau Amsterdam, conform raportului Mastercard – Index Global de Destinații Urbane, citat de Mediafax.

Capitala a atras cu 10,4% mai mulți turiști în 2016 față de anul 2009, iar perioadele preferate de aceștia pentru călătorie sunt mai-iunie și septembrie-octombrie. Următoarele locuri în topul orașelor care înregistrează o creștere a numărului de turiști se numără Lisabona (10,2%), Sofia (9,4%), Varșovia (9,4%) și Budapesta (8,6%).

La nivel global, pe primele poziții se află Bangkok, Londra, Paris, Dubai, Singapore

Numărul turiștilor care s-au cazat peste noapte în cele mai râvnite 10 destinații a crescut semnificativ în anul 2016. Pentru anul 2017, se preconizează, de asemenea, un trend ascendent, cu excepția orașului New York, dar cu cea mai mare creștere a numărului de turiști pentru Tokyo.

La nivel global, Produsul Intern Brut a crescut cu 21.8% din 2009, în timp ce sumele cheltuite de turiștii care se cazează peste noapte s-au mărit cu 41.1%. Din 2009, mai mult de jumătate dintre destinațiile de top a înregistrat o creștere a sumelor cheltuite în moddirect proporțional cu cea a Produsului Intern Brut sau chiar mai mare.

Creșterea numărului de turiști cazați peste noapte în toate cele 132 de orașe analizate a depășit Produsul Intern Brut cu 55.2%, din 2009 încoace. Diferența între topul celor 10 destinații la nivel global și top 10 destinații care se dezvoltă cel mai rapid continuă să indice importanța unor zone precum Asia/Pacific și Orientul Mijlociu ca lideri ai clasamentului în viitor.

În top 20 destinații urbane, majoritatea călătoriilor sunt realizate în scop recreativ, cu excepția celor în orașul Shanghai, unde aproape jumătate dintre turiști (48.4%) călătoresc în interes de business. Pe de altă parte, Kuala Lumpur este orașul cu cel mai mare număr de turiști veniți în vacanță(92.2%).

Indexul cuprinde categoriile de consum ce ilustrează modul în care oamenii cheltuie atunci când vizitează destinațiile din top 20:

– Mâncarea reprezintă cea mai mare parte a cheltuielilor pentru turiștii care viziteaza Seoul (47.0%), Istanbul (33.6%) și Praga (29.3%).

– Se cheltuie mai mult pe cumpărături atunci când se vizitează Londra (46.7%), Osaka (43.4%) și Tokyo (43.1%).

– Cazarea poate consuma cea mai mare parte din buget atunci cand se vizitează Parisul (44.8%), Milano (40.4%) și Roma (40.4%).

– Cei mai puțini bani pe transport sunt cheltuiți în Londra (4.3%), Singapore (4.6%) si Hong Kong (4.6%), orașe care au o infrastructura solidă în acest sens.

Indexul Global Mastercard de DestinațiiUrbane ierarhizează orașele în termeni de număr total al turiștilor care se cazează peste noapte și cheltuieli realizate transfrontalier de către acești turiști în anul 2016, oferind totodată previziuni cu privire la creșterea numărului de turiști în 2017.

Indexul nu se bazează pe volumele sau informațiile de tranzacționare ale Mastercard.