Compania de servicii medicale MedLife a realizat anul trecut o cifră de afaceri consolidată de 638 milioane de lei, în creștere cu 27% față de 2016, și un profit operațional (EBITDA) pro-forma de 82.3 milioane de lei, informează un comunicat al companiei.

Clinicile și divizia de abonamente corporate au cea mai mare pondere din cifra de afaceri anunțată, 173 mil. lei, respectiv 148 mil. lei, urmate de spitale și laboratoare, 121 mil. lei, respectiv 118 mil. lei. Potrivit reprezentanților companiei, rezultatele obținute sunt în linie cu estimările inițiale și semnificativ peste ritmul de creștere al pieței.

“2017 a fost un an cu mari provocări la capitolul proiecte de dezvoltare prin achiziții. Am finalizat preluarea Almina Trading, Anima și a Spitalului Humanitas, trei operatori importanți din sudul și nord-vestul țării. În plus, am achiziționat clinicile și spitalul Polisano, operator din top 10 cele mai mari companii de servicii medicale privata din România și dacă tranzacția va fi aprobată de Consiliul Concurenței vom ajunge la un total de 35 de companii în grup și un număr de 6.300 de angajați și colaboratori în toată țară”, a spus Mihai Marcu, CEO MedLife.

În paralel, cu proiectele de dezvoltare prin achiziții, MedLife a continuat să investească și în proiecte de tip greenfield. Compania a deschis anul trecut o nouă hyperclinică și un nou laborator în Brașov, precum și prima clinică de mari dimensiuni din Brăila. De asemenea, MedLife a demarat o serie de investiții în extinderea capacității operaționale a patru spitale din portofoliu, două din Bucureși și alte două din Brașov și Cluj, acestea urmând să se finalizeze anul acesta și în anul următor.

Pentru 2018 reprezentații MedLife își propun să mențină ritmul accelerat de dezvoltare al companiei, creșterea proiectată fiind de peste 20% față de 2017. Pe lângă proiectele de tip green field și achiziții, compania mai are în plan achiziționarea a 6 RMN-uri noi, urmând să ajungă astfel la un total de 12 astfel de echipamente la nivel de rețea, și să se extindă în zonele de proximitate din afara țării.

“Am inițiat demersuri pentru a vedea în ce masură putem fi prezenți cu unități proprii în țări vecine, precum Bulgaria, Ungaria sau Serbia. Într-o prima etapă vrem să testăm piața, astfel încât nu vom avea proiecte de anvergură și, în funcție de evoluție, să avem ulterior o strategie dedicată unor astfel de proiecte. Este poate momentul ca MedLife să depășească granițele României”, a mai spus Mihai Marcu.

Sursa: Mediafax