Mercedes-Benz A-Klasse Exterieur: designo mountaingrau magno Mercedes-Benz A-Class Exterior: designo mountain grey magno

Noul Mercedes-Benz Clasa A va fi disponibil la comandă începând cu luna martie, iar primele livrari se vor face  începând cu luna mai. Din punct de vedere tehnologic, Clasa A nu doar că stabilește un nou standard la nivel de industrie datorită MBUX – Mercedes-Benz User Experience, ci oferă și numeroase funcționalități care până recent erau rezervate segmentului de lux.

În premieră, Clasa A se poate conduce semi-autonom

În premieră, Mercedes-Benz Clasa A se poate conduce semi-autonom în anumite situații, iar blocuri optice MULTIBEAM LED sunt acum disponibile opțional. Toate modelele Clasa A sunt propulsate de noi motoare eficiente pe benzină sau motorină și, deși Mercedes-Benz a păstrat aspectul sportiv, utilitatea modelului a fost îmbunatățită.

 

“Noile tehnologii trebuie să pună accentul pe oameni și pe simplificarea vieților acestora. Noua Clasă A a fost concepută în exact acest sens, pentru a fi un partener emoțional și inteligent al clientului. Un exemplu potrivit este MBUX – Mercedes Benz User Experience: acest sistem combină operarea naturală, intuitivă cu un software care învață singur”, a afirmat Ola Källenius, membru al board-ului Daimler AG, Research & Development, Mercedes Benz Cars.

Design exterior: Exercițiu de purism

Exteriorul noii Clasa A emană sportivitate, dinamism și emoție. Design-ul frontal progresiv, cu capota joasă, blocurile optice cu LED-uri, cu elemente cromate, luminile de zi conturează o prezență impunătoare și atrăgătoare. Grila radiatorului, etalând central steaua Mercedes, se deschide la bază ca o reinterpretare a modelului precedent, și prezintă pini dispuși în formă de diamant alături de un element central, argintiu, pentru a sublinia caracterul sportiv al mașinii.

Forma alungită a autoturismului este accentuată de ampatamentului mai lung față de versiunea precedentă și de caracterul liniei laterale a caroseriei. Capota este mai inclinată față de modelul anterior, accentuând caracterul dinamic al părții frontale. Arcadele roților, mai ample decât anterior, pentru a permite echiparea unor jante cu diametre între 16 și 19 inch, scot în evidență caracterul sportiv al Clasei A și oferă o stabilitate mai bună. Aspectul lat al autoturismului este completat de geamurile mai ample, care evidențiază umerii caroseriei, cât și de reflectoarele din bara de protecție din spate, acum mai distanțate unul față de celălalt. Blocurile optice alungite din spate contribuie la aspectul emoțional al Clasei A.

Design interior revoluționar

Interiorul noii generații din Mercedes-Benz Clasa A este complet redefinit cu aspectul său modern, avangardist. Mercedes-Benz a abordat complet diferit standardul interior al segmentului, concentrându-se pe interiorul spațios.

Arhitectura interioară unică este caracterizată de designul avangardist al bordului: în premieră, compartimentul bombat de deasupra cockpit-ului nu mai este prezent. Astfel, forma centrală a bordului, similară unei aripi, se extinde fluid de-a lungul habitaclului. Display-ul Widescreen este poziționat independent, având un aspect plutitor, fără elemente vizibile de prindere. Designul gurilor de ventilație este un alt aspect remarcabil la interior, făcând trimitere la forma unei turbine sport.

Bordul este împărțit în două secțiuni orizontale tridimensionale: secțiunea inferioară este separată vizual de corpul principal al bordului printr-o linie de demarcare și pare că plutește deasupra bordului. Lumina ambientală amplifică acest efect, accentuând proeminența structurii. Sunt disponibile acum de cinci ori mai multe culori ale luminii ambientale (64 culori) față de versiunea precedentă. Nu doar varietatea a crescut, ci și prezentarea emoțională, ce stabilește noi standarde în acest segment: culorile diferite sunt compuse în 10 scheme de lumini, pentru a permite un display avangardist cu schimbări spectaculoase de culoare la interior.

MBUX: Experiență de neegalat

Noul Mercedes-Benz Clasa A este primul model Mercedes-Benz ce oferă noul sistem multimedia complet: MBUX –Mercedes-Benz User Experience, care deschide o nouă eră în materie de conectivitate. O caracteristică unică a acestui sistem este abilitatea de a învăța, datorită inteligenței artificiale. MBUX poate fi individualizat și adaptat pentru fiecare utilizator.

Printre punctele sale forte se regăsesc display-ul Widescreen central, de rezoluție înaltă, cu touchscreen, navigația cu tehnologie AR (realitate augmentată) și sistemul inteligent de control vocal cu funcții de recunoaștere naturală a vocii, activat la pronunțarea expresiei «Hei Mercedes». Afisajul de tip HUD este de asemenea disponibil la bordul noului A. Ecranul tactil face parte din conceptul MBUX touch-control – o triadă care cuprinde ecranul tactil, touchpad-ul de pe consola centrală și butoanele controlate tactil de pe volan.

MBUX este o revoluție a experienței utilizatorului la bordul autoturismului. Afișajul subliniază inteligibilitatea structurii de control prin grafica 3D de înaltă rezoluție, calculată și redată în timp real.

Noile servicii Mercedes me sunt și ele lansate simultan cu noul sistem de infotainment MBUX.

Acestea includ funcții precum Vehicle Tracker, care facilitează identificarea locului unde autoturismul este parcat, precum și trimiterea unei notificări în cazul în care vehiculul parcat suferă o coliziune sau este remorcat.

Spațioasă și confortabilă

Capacitatea portbagajului noului A este de 370 litri – cu 29 de litri mai mult decât în cazul generației anterioare. Datorită blocurilor optice din spate, lățimea deschiderii portbagajului  este cu 20 cm mai mare, iar podeaua compartimentului pentru bagaje este cu 11,5 cm mai lungă. În combinație cu pachetul pentru depozitare, spătarul banchetei spate poate fi poziționat mai vertical, de ex., pentru a facilita accesul cutiilor voluminoase.

Pe lângă design-ul special al scaunelor, pachetul Seat Comfort (standard în combinație cu liniile de echipare) permite reglarea înălțimii scaunului pasagerului din față și reglarea unghiului și adâncimii șezuturilor scaunelor. Cu ajutorul pachetului Multicontour Seat, suporturile laterale și suportul lombar pot fi reglate individual printr-o pompă pneumatică acționată electric. Un efect de masaj în zona lombară este asigurat de camerele cu aer încorporate.

Conducere silențioasă, fără compromisuri de putere

Conducerea silențioasă, fără vibrații, este una dintre principalele caracteristici premium ale noului Mercedes-Benz Clasa A. Pe lângă absorpția și amortizarea cursei suspensiei și a măsurilor aeroacustice, caroseria joacă un rol decisiv. În timpul dezvoltării Clasei A, o atenție deosebită a fost acordată rigidității structurale și punctelor de legătură dintre caroserie, suspensie și ansamblul motor-transmisie. La majorarea gradului de rigiditate structurală a mașinii, o contribuție considerabilă au avut-o punctele de legătură ale suspensiei, a căror modernizare a permis totodată reducerea semnificativă a nivelului de zgomot resimțit la interior.

Intelligent Drive: funcții din clasa S

Noul Mercedes-Benz Clasa A  are cele mai recente sisteme de asistență la conducere, oferind cel mai înalt nivel de siguranță activă în segmentul său, cu funcții adoptate de la Clasa S. Pentru prima dată, Clasa A se poate conduce semi-autonom în anumite situații. Pentru a face acest lucru, sistemul electronic al mașinii acordă o atenție deosebită situației traficului: sistemele îmbunătățite de camere și radare îi permit monitorizarea până la 500 m în față.

Clasa A utilizează, de asemenea, hărți și sisteme de navigație pentru calibrarea funcțiilor de asistență. De exemplu, sistemul Active Distance Assist DISTRONIC, parte a packetul Driving Assistance, vine în sprijinul șoferilor în numeroase situații, anticipând și ajustând viteza mașinii pentru cel mai bun comportament rutier, în funcție de condiții. Funcționalități similare au și sistemele Active Emergency Stop Assist și Active Lane Change Assist.

De asemenea, sistemul PRE-SAFE® PLUS poate recunoaște o coliziune iminentă din spate. Dacă pericolul unei coliziuni persistă, sistemul poate chiar să aplice cu fermitate frânele autovehiculului aflat în staționare, reducând astfel riscul de rănire prin atenuarea șocului provocat de un impact din spate.

Cel mai important factor al siguranței furnizate de caroserie provine din rigiditatea crescută a habitaclului pasagerilor. La acest factor decisiv în cazul accidentelor frontale, laterale sau din spate, au contribuit materialele utilizate, preponderent repere din oțel de mare și foarte mare rezistență.

Șoferul și pasagerul din dreapta față au la dispoziție centuri de siguranță cu prindere în 3 puncte, cu pretensionare și limitare de efort. În combinație cu sistemul optional PRE-SAFE®, scaunele din față sunt echipate cu sisteme de tensionare reversibilă ale centurii.

 

good news