Spotify s-a lansat luni în România, cu o versiune gratuită și una premium bazată pe un abonament lunar. Cu o prezență în 62 de piețe și peste 159 de milioane de utilizatori activi, Spotify funcționează chiar și fără conexiune la internet, arată un comunicat al reprezentanților platformei.

Spotify vine în România cu o serie de titluri locale și internaționale, reunite într-o bază de date de peste 35 de milioane de melodii, disponibile atât pentru utilizatorii variantei gratuite, dar şi celor care au optat pentru varianta Premium (4,99 dolari). Pentru varianta Premium, administratorii platformei au introdus o perioadă de 30 de zile în care serviciul se poate testa gratuit, folosind un card de credit sau de debit.

Una dintre caracteristicile principale ale acestei platforme este personalizarea, care le permite fanilor să găsească piese noi și artiști în baza preferințelor muzicale.

Când un utilizator nou se alătură comunităţii Spotify, el este invitat într-un proces numit „Taste Onboarding” ce ajută serviciul să înţeleagă mai bine muzica pe care acesta o apreciază.

Căutarea personalizată include opțiuni precum Daily Mix (o serie de playlisturi ce îmbină melodiile preferate cu noutăţi ce ar putea fi pe gustul utilizatorului), Release Radar (un playlist format din melodii noi, în baza artiştilor cei mai ascultaţi, conţinut actualizat în fiecare zi de vineri) şi Discover Weekly (un playlist creat în funcţie de obiceiurile specifice utilizatorului, disponibil în curând).

Spotify şi PlayStation Music oferă utilizatorilor o experienţă specială, permițându-le să asculte muzică pe consola PlayStation 4, chiar și ca fundal sonor în timpul jocului.

Platforma mai oferă playlisturi dedicate unor genuri muzicale sau stări de spirit: din secţiunea Browse pot fi selectate o varietate de playlist-uri precum Hip-Hop, Pop, Rock, Gaming, Sleep, Dinner, Kids, Focus şi multe alte. O calitate superioară a conţinutului audio – până la 320 kbit/s, accesibilitate superioară prin Spotify Connect – folsește Spotify pe boxe, TV sau în maşină.

Spotify urmărește să ducă socializarea la nivelul următor prin integrare unică, ce permite distribuirea conținutului prin Facebook sau Twitter, precum şi prin Messenger, playlisturi colaborative ce pot fi alcătuite sau distribuite prin Facebook Messenger, melodiile preferate sau playlist-urile alcătuite pot fi distribuite din aplicație, astfel încât orice utilizator să devină un potențial influencer.

Potrivit administratorilor, aplicaţia Spotify rulează atât pe dispozitive mobile, cât şi pe laptop, PC sau tabletă, muzica fiind disponibilă oriunde: Wi-Fi & boxe Bluetooth, TV, Google Chromecast şi PlayStation4 şi PlayStation3, cu aplicația Spotify ca telecomandă.

Melodiile pot fi ascultate de pe dispozitivele mobile, chiar şi atunci când aplicația rulează în background.

La nivel global, Spotify a schimbat modul în care artiştii şi iubitorii muzicii interacţionează. Artiştii vor ca muzica lor să fie cunoscută, iar Spotify a reuşit să îi facă populari în rândul a milioane de oameni din întreaga lume.

Platforma de streaming musical online a adus peste 8 miliarde de euro industriei muzicale de la lansarea serviciului, în 2008. „Odată cu intrarea pe piaţa din România, Spotify va fi disponibil în 65 de pieţe din întreaga lume”, au precizat inițiatorii proiectului în comunicat.