Primăria Sectorului 3 continuă digitalizarea activității instituției prin eliberarea on-line începând de astăzi, 21 noiembrie, a autorizațiilor, acordurilor și avizelor de funcționare comercială, acte emise de Direcția Generală de Poliție Locală, se arată ântr-un comunicat de presă.

Primăria Sectorului 3 este prima administrație locală de sector din București care pune la dispoziția cetățenilor acest serviciu, prin intermediul platformei http://edirect.e-guvernare.ro.

Documentele ce vor fi eliberate on-line de către DGPL Sector 3 sunt:

— autorizația de funcționare — alimentație publică (altele decât hoteluri);

— emiterea /prelungirea avizului de funcționare activitate comercială — flori naturale pe domeniul public;

— avizul de funcționare pentru terase sezoniere (cod CAEN 5630, 5610);

— emiterea/prelungirea avizului de funcționare pe domeniul public (amplasament stradal) (altele decât difuzarea presei și comercializarea florilor naturale);

— emiterea/prelungirea acordului de funcționare pentru activitate comercială (piețe/bazare);

— prelungirea autorizației de funcționare — alimentație publică (altele decât hoteluri);

— prelungirea acordului de funcționare pentru activitate comercială comerț produse alimentare/nealimentare/servicii de piață;

— prelungirea acordului de funcționare pentru activitatea comercială — spălătorii/vulcanizări/service auto/comerț cu piese auto;

— emiterea/prelungirea avizului de funcționare pentru activitate comercială — difuzare presă pe domeniul public;

— emiterea acordului de funcționare pentru activitate comercială comerț produse alimentare/nealimentare/servicii de piață;

— emiterea avizului de funcționare (temporar) privind comercializarea obiectelor specifice sărbătorilor de iarnă/primăvară;

— emiterea acordului de funcționare pentru activitatea comercială — spălătorii/vulcanizări/service auto/comerț cu piese auto;

— emiterea/prelungirea acordului de funcționare pentru activitate comercială la tarabă/spațiu în piețe/bazare;

— emiterea avizului de funcționare pentru terase sezoniere — amenajate în centrul istoric (cod CAEN 5630, 5610).

Persoanele interesate trebuie să parcurgă următoarele etape:

1. Se accesează platforma http://edirect.e-guvernare.ro

2. Crearea contului — se merge la secțiunea CONT NOU—Cont persoană fizică—Se completează rubricile din secțiune cu datele personale, după aceea se alege un nume de utilizator și o parolă. Confirmarea creării contului se primește pe adresa de e-mail indicată de către solicitant. Se accesează link-ul primit în email-ul de confirmare, contul fiind astfel creat. Persoanele care au cont pe www.ghișeul.ro se pot loga pe platforma http://edirect.e-guvernare.ro cu acesta, fără a mai fi nevoie să-și creeze un cont nou.

3. Conectare—Se merge la secțiunea CONECTARE.

— La secțiunea Autentificați-vă se selectează eDirect

— La secțiunea Selectare tip cont se bifează Cont personal

— Se completează numele de utilizator și parola, se bifează secțiunea ‘Nu sunt robot’

4. Depunerea documentelor

—Se accesează Creează Solicitare. La secțiunea Instituție se selectează Primăria Sectorului 3. Apoi se selectează tipul procedurii dorite, de exemplu — autorizația de funcționare — alimentație publică. După selectarea tipului de procedură, la secțiunea Acțiune se poate consulta și încărca documentația necesară. O parte din documentele încărcate necesită semnătură electronică. După încărcarea documentației, dacă este cazul, pot fi transmise Observații în rubrica dedicată. Înainte de a apăsa pe butonul Lansează Solicitare, trebuie bifată căsuța ‘Sunt de acord ca AADR și instituția Primaria Sectorului 3 să îmi folosească datele cu caracter personal!’. Apoi se apăsa pe butonul Lansează Solicitare și astfel documentația a fost depusă. Apare imediat o notificare: ‘Solicitarea cu nr. PISEG #…împreună cu documentele depuse au fost înregistrate cu succes’

5. Preluarea documentației:

După descărcarea documentelor de către Direcția de specialitate și înregistrarea solicitării în Sistemul Intern de Management al Documentelor (INFOCET), cetățeanul primește prin e-mail un mesaj prin care i se comunică atât numărul de înregistrare generat de către platforma http://edirect.e-guvernare.ro (numărul PISEG), cât și numărul de întregistrare intern, generat de către Sistemul Intern de Management al Documentelor (INFOCET)

6. Stadiul soluționării cererii poate fi urmărit pe platforma http://edirect.e-guvernare.ro la secțiunea Solicitările mele (folosind numărul PISEG) și pe site-ul www.primarie3.ro la secțiunea Stadiu solicitări (folosind numărul INFOCET)
7. După soluționarea cererii și urcarea documentelor de către Direcția de specialitate pe platforma http://edirect.e-guvernare.ro, cetățeanul primește prin e-mail un mesaj prin care este înștiințat că cererea i-a fost rezolvată. Documentul final poate fi descărcat de pe platformă.