Interviu cu Dragoș Nedelea, Business Development Director, Electrogrup

ELECTROGRUP SE SITUEAZĂ în topul furnizorilor de dezvoltări Smart City la cheie, cu proiecte în valoare de peste 40 milioane de euro câștigate în 2020, în marile orașe din țară. Discutăm cu Dragoș Nedelea – Business Development Director Electrogrup, despre cum a fost anul acesta pentru companie.

 

Reporter: Electrogrup se află în al doilea an de activitate în piața de soluții Smart City, cu o divizie dedicată. Cum au evoluat business-ul și proiectele anul acesta?

Dragoș Nedelea: Pe lângă provocările și elementele neprevăzute cu care ne-am confruntat cu toții în acest an, 2020 a fost un an neașteptat de bun pentru Divizia Smart City, care a devenit principalul driver de dezvoltare pentru companie. Am câștigat proiecte mari, am crescut echipa, am reușit să participăm la toate licitațiile importante la nivel național și, cel mai important, am reușit să implementăm proiectele fără sincope, cu ajutorul unui plan de măsuri de prevenție sanitară foarte eficient.

Care sunt cele mai importante proiecte pe care le-ați câștigat anul acesta?

Anul acesta, Electrogrup a făcut pași majori în dezvoltările inteligente, în mai multe orașe importante din țară, cu noi proiecte adăugate în portofoliu, în valoare de peste 40 milioane de euro . Capul de afiș este proiectul de la Aeroportul Brașov, unde suntem antreprenor general pentru amenajarea benzii pistă și a balizajului, proiect cu o dimensiune impresionantă de 1.309.950 de metri pătrați.

Lucrările au Proiecte de dezvoltare urbană inteligentă în valoare de peste 40 milioane €, câștigate de Electrogrup în 2020 demarat în luna iunie, dar ne apropiem deja de finalizare, avem o mobilizare impresionantă de forțe acolo. La Cluj construim noua bază sportivă Mănăștur, într-un parc cu peste 18.000 de metri pătraţi de spații verzi amenajate.

Complexul va include cele mai moderne facilități sportive de interior și exterior, spații de joacă pentru copii, amfiteatru în aer liber, cafenele și restaurante. E un proiect spectaculos și special pentru noi, pentru că e orașul în care compania își are originile. Tot în Ardeal am început recent un proiect de Smart Mobility la Bistrița. Este vorba despre un sistem de management adaptiv al traficului, un sistem de supraveghere video inteligentă, un centru de comandă avansat, sisteme de control al accesului, antiefracție și detecție incendiu, un sistem de iluminat inteligent, staţii de autobuz modulare și display-uri de bord pentru autobuze.

Avem ocazia să contribuim la o strategie similară și în Piatra Neamț, unde echipele noastre dezvoltă un sistem de management inteligent al traficului, care va contribui la scăderea timpilor de așteptare în trafic și la reducerea poluării în zonele aglomerate.

Nu în ultimul rând, am finalizat recent, chiar înainte de termen, o parcare supraetajată, dotată cu soluții smart, în centrul orașului Oradea, cu 400 de locuri de parcare incluse, complet conectate, informatizate și monitorizate în timp real. Oradea este cel mai bun exemplu pentru beneficiile pe care le poate aduce o dezvoltare urbană smart, vizionară și integrată pentru o comunitate. Ne propunem anul viitor proiecte și mai ambițioase!

Aveți ocazia să discutați cu toate administrațiile locale active în zona de dezvoltări Smart City. Ce soluții observați că sunt cele mai dorite în orașele din România?

Soluțiile de tip Smart Parking, off-street sau on-street, cu senzori îngropați sau fără, sunt extrem de atractive astăzi și multe orașe implementează și exploatează proiecte de acest tip: Oradea, Cluj, Iași s.a.m.d. Există multe motive pentru care acest tip de soluție se distinge față de altele, dar cel mai important motiv este aportul financiar considerabil generat printr-o gestionare inteligentă a unei parcări publice.

O altă soluție extrem de dorită la nivel local este Monitorizarea Video Inteligentă. Avantajele implementării unei astfel de soluții sunt enorme prin simpla senzație de securitate ce o generează cetățenilor și, mergând mai departe la utilizarea rapidă și facilă de către Poliție sau Primărie, prin adăugarea unei componente inteligente software. Funcțiile de analiză ale unui astfel de sistem, cum ar fi funcția pentru recunoașterea plăcuțelor de înmatriculare, funcția pentru protecția unui perimetru, funcția pentru filtrarea elementelor identificate – biciclete, motociclete, dube, camioane, autoturisme sau funcția pentru identificarea persoanelor și obiectelor de interes ajută la un răspuns mai rapid din partea autorităților și la depistarea și rezolvarea mult mai facilă a potențialelor situații ce amenință securitatea cetățenilor.

Cum vă așteptați să evolueze piața Smart City în următorii ani?

În primul rând, nu cred că există un concept mai bun prin care să promovăm creșterea calității vieții cetățenilor oricărei localități. În al doilea rând, România este printre fruntașele Europei în ceea ce privește implementarea conceputului de Smart City la nivel local, alte țări neavând posibilitatea să beneficieze de calitatea resurselor umane din IT-ul românesc și de viteza internetului din România.

Dacă la aceste două atribute adaugăm faptul că România este încă beneficiara unor fonduri europene nerambursabile considerabile, putem spune că avem un cocktail perfect pentru dezvoltarea de proiecte Smart City în următorii 10-20 de ani.

Electrogrup și-a început misiunea în dezvoltarea infrastructurii în România cu infrastructura de telecomunicații și energetică în anii ʼ90, am continuat cu construcțiile civile și am adăugat soluțiile Smart City peste toate, ca să ne situăm în prima linie a dezvoltării durabile a orașelor, odată cu noua etapă în care România a intrat.

Acest interviu a fost publicat și în Ghidul Soluțiilor Smat City 2020