Aproximativ 45% din antreprenorii creativi plănuiesc să își extindă afacerile în următorul an, arată Barometrul Minților Creative – un studiu realizat de UniCredit Bank

„Doar 10% dintre cei chestionați consideră că actualul context economic le este prielnic, 45% iau în considerare extinderea afacerii în viitorul apropiat și 9 din 10 respondenți consideră că volatilitatea cadrului legislativ le poate afecta negativ dezvoltarea afacerii”, arată studiul.

Principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industrii creative sunt taxele ridicate (identificate de 70% din respondenți), condițiile economice (57%) și problemele de cash-flow (46%).

În privința finanțării, principalele dificultăți de care se lovesc antreprenorii sunt procedurile greoaie din programele publice (47%), reticenţa față de împrumuturi (30%) și lipsa garanțiilor (26%). Iar dificultatea procedurilor de obținere a finanțării din programe publice reprezintă cel mai de întâlnit obstacol.

Totodată, peste 50% din antreprenorii creativi consideră că le este necesară finanțarea prin fonduri europene și unul din doi dezvoltatori de afaceri creative își dorește servicii bancare online (internet/ mobile banking, plăți online). Cele mai utile instrumente financiare sunt, pentru antreprenorii creativi, online/mobile banking-ul și auto-finanțarea, iar cele mai utilizate servicii financiare sunt cardurile și internet/mobile banking-ul, urmate de plățile online și pachetele de cont curent.

Studiul UniCredit mai arată că peste 65% din antreprenori intenționează să facă angajări în următorul an. Dintre aceștia, majoritatea își doresc să recruteze angajați cu normă întreagă; și preferă candidații tineri, din generația milenialilor (18-34 de ani). Cele mai importante criterii de recrutare sunt entuziasmul și implicarea (extrem de importante pentru 55% dintre antreprenori), urmate de potrivirea culturii organizaționale cu personalitatea candidatului (35%) și personalitatea candidatului (30%). Experiența în domeniu este extrem de importantă pentru 17% dintre antreprenori, iar educația pentru doar 7%.

„Cu susținerea potrivită, antreprenoriatul creativ poate deveni un motor de creștere pentru economia românească. Barometrul Minților Creative ne arată care sunt problemele pe care le întâmpină acești antreprenori, care sunt nevoile lor, dar și faptul că au o dorință puternică de creștere. În pofida faptului că percep mediul economic ca fiind nefavorabil, 45% dintre ei plănuiesc să își dezvolte afacerile în următoarele 12 luni.

UniCredit Bank va continua să îi susțină pe cei care aleg să îşi urmeze calea în acest domeniu, chiar dacă de multe ori nu le este uşor. Ne-am bucura ca în acest demers să ni se alăture cât mai mulți actori din mediul de business, dar și instituțional din România”, a declarat Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare în cadrul UniCredit Bank.

„În prezent, dezvoltarea presupune sacrificii pentru majoritatea afacerilor din industrii creative: 3 din 4 companii care realizează investiții o pot face numai cu economii substanțiale în alte domenii”, a detaliat Lăcrămioara Loghin, Managing Director Exact Cercetare și Consultanță.

Studiul a fost realizat în perioada 26 septembrie – 5 octombrie 2017, în două etape: una calitativă și una cantitativă. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a peste 70 de antreprenori cu funcții de conducere în întreprinderi mici și mijlocii din toate industriile creative.

Sursă: Mediafax