Programul flexibil, zilele libere suplimentare și posibilitatea de a lucra de acasă, sunt doar unele dintre beneficiile primite de către angajații industriei serviciilor de afaceri din România, arată studiul „Perspective asupra sistemelor de compensație și beneficii în Industria serviciilor de afaceri”, realizat de către Asociația Business Service Leaders în România (ABSL), în colaborare cu HAYS Talent Solutions.

În ceea ce privește salariul brut lunar, în domeniile Financiar și Customer Support, acesta începe de la 3200 de lei pentru un angajat aflat în primul său an de muncă și poate să ajungă până la aproximativ 14.000 de lei pentru un Process Manager cu anumite specializări.

Piața românească de servicii de afaceri și outsourcing a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultimii ani. Ea atrage din ce în ce mai mulți investitori și datorită calității capitalului uman, respectiv abilităților tehnice și lingvistice demonstrate de către români. Aceste competențe sunt uneori recompensate financiar de către angajatori sub forma unui bonus lunar, utilizarea la locul de muncă a unei limbi străine aducând până la 1300 lei/lună brut, în cazul unor limbi străine mai rare precum daneza, finlandeza, norvegiana sau suedeza.

În același timp, centrele de servicii partajate își extind sfera și complexitatea proceselor și activităților pe care le susțin la nivel regional sau global, ceea ce determină o cerere mare de forță de muncă pregătită să lucreze în această industrie și, în același timp, necesitatea păstrării a actualilor angajați. Peste 50% dintre respondenți au declarat că firma intenționează să crească numărul de angajați în următoarele 12 luni, fie pentru că își dezvoltă portofoliul de clienți, fie pentru că diversifică serviciile pe care le oferă clienților lor actuali.

„Prin acest studiu, dar și prin programul Master Business Services, pe care îl derulăm împreună cu ASE București, ABSL sprijină companiile din industria serviciilor de afaceri din România în efortul lor de a identifica forță de muncă entry-level calificată, de a fi competitivi în procesul de recrutare și de a crește gradul de motivare și retenție a actualilor angajați. ABSL face demersuri constante pentru dezvoltarea prosperă a industriei, cu accent pe capitalul uman.

Așa cum a demonstrat-o și acest studiu, sistemul de beneficii se conturează constant după profilul angajatului – care sunt nevoile sale, ce îl motivează să facă performanță.”, a declarat Cosmin Pătlăgeanu, Președintele Asociației Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri din România (ABSL).

În topul beneficiilor primite de către angajații industriei serviciilor de afaceri din România, aflați pe poziții non-manageriale, se află posibilitatea de a avea un program flexibil și zile libere suplimentare, în cazul a 74% dintre companiile respondente la studiu, iar pe următorul loc, cu 70% dintre companii, posibilitatea de a fi recompensați cu un bonus la salariu. Printre beneficii se numără și asigurarea medicală (59%) și posibilitatea de a lucra de acasă (56%).

Majoritatea angajaților aflați pe poziții manageriale sunt recompensați de către companii cu mașină de serviciu ce poate fi utilizată și în scop personal (75%).

La studiu au participat 19 companii care activează în domenii diferite din industria serviciilor de afaceri, precum telecomunicații, tehnologia informației, transporturi, servicii comerciale și profesionale, banking, servicii financiare, asigurări.

Rezultatele studiului au fost prezentate în cadrul conferinței anuale ABSL, aflată anul acesta la a V-a ediție, care a reunit peste 500 dintre cei mai importanți lideri și reprezentanți ai companiilor de prestigiu din România.

Studiul complet este disponibil pe site-ul asociației, https://www.absl.ro/press-room/#reports