Majoritatea hotelurilor de pe litoral şi-au redus considerabil tarifele din 1 septembrie; gradul de ocupare este de 90%

Majoritatea hotelurilor de pe litoral au redus tarifele la jumătate de la 1 septembrie, astfel că cererea pentru vacanţe la începutul acestei luni nu a scăzut comparativ cu vârful de sezon. Datorită acestor reduceri, gradul de ocupare a hotelurilor de la mare a depăşit 90% în prima zi de toamnă, numărul de turişti fiind cu 10% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui studiu realizat de către portalul LitoralulRomanesc.ro, agenţia prin intermediul căreia ajung cei mai mulţi români în vacanţe la Marea Neagră, informează News.ro.

Tarife  reduse cu 35-50% faţă de vârful de sezon

Peste 80% din hotelurile de pe litoral, care au redus tarifele cu 35-50% faţă de vârful de sezon de la jumătatea lui august, sunt pline la începutul lui septembrie, spre deosebire de celelalte, care au păstrat tarifele sau au operat reduceri mai mici, şi au rămas cu aproximativ 20% din camere neocupate.

Gradul de ocupare depăşeşte 90% în prima zi din septembrie

Numărul turiştilor care aleg să vină la mare la final de sezon este în creştere în ultimii ani.

Din datele agenţiei LitoralulRomanesc.ro, citate de Profit.ro, se poate estima că în acest moment sunt pe litoral cu 10% mai mulţi turişti faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest lucru se datorează faptului că, în ultimii 2-3 ani, vremea a fost foarte bună la finalul lunii august şi în prima jumătate a lunii septembrie, dar şi reducerilor importante operate de majoritatea hotelurilor de pe litoral.

Aceste reduceri de după vârful de sezon se fac în două etape: 20-31 august, în medie cu 20% faţă de jumătatea lui august, şi 1-15 septembrie, când preţurile scad cu 50% comparativ cu vârful de sezon.

“Sunt, însă, şi hoteluri care s-au bazat pe experienţa anului trecut, când finalul de august s-a vândut foarte bine şi au ales să prelungească tarifele de vârf de sezon până la 25 august sau au aplicat reduceri prea mici pentru această perioadă de final de sezon, acest lucru generând, în cele mai multe situaţii, o reducere a gradului de ocupare”, a declarat Ionuţ Nedea, directorul general al LitoralulRomanesc.ro.

Cele mai mari reduceri s-au operat în staţiunile din sudul litoralului

Acest lucru este, oarecum, normal, având în vedere faptul că Mamaia este o destinaţie care se vinde aproape 100% până la data de 10 septembrie.