Valoarea medie a beneficiilor oferite angajaților de companii în 2017 a fost mai mare cu 11% față de media anului precedent, cu o creștere de 25% în decembrie 2017 comparativ cu decembrie 2016, arată un studiu realizat de compania de resurse umane Smartree.

Dacă până acum câțiva ani doar tichetele de masă sau decontarea transportului erau incluse în pachetul de bonificații, în prezent, angajatorii oferă un sistem mult mai complex din acest punct de vedere: tichete cadouri, abonamente medicale, abonamente la saloane de SPA – înfrumusețare, de sport, excursii plătite, camere de relaxare, fructe la birou, la care se adaugă inclusiv posibilitatea de a lucra de acasă sau opțiunea de a achiziționa produse și servicii la prețuri reduse.

„Beneficiile reprezintă un instrument solid de motivare a angajaților, de stimulare a performanței și de păstrare, pe termen lung, a loialității lor în cadrul companiilor, dar și de atragere a noi candidați implicați în procesele de recrutare. Implementat într-un mod coerent, corect și transparent, și ținându-se cont de tendințele din piață, dar și de resursele disponibile ale companiilor, acest sistem de bonusare poate conduce la o retenție sporită a angajaților”, a declarat Raluca Peneș, HR Coordinator Smartree.

Pentru anul curent reprezentanții companiei estimează o creștere de 10% în ceea ce privește valoarea medie a bonusurilor acordate angajaților, pe fondul unei piețe a muncii tot mai dinamice. De asemenea, în 2018, angajatorii vor căuta metode tot mai neconvenționale de a-și fideliza membrii echipelor, cu accent pe opțiuni de natură non-financiară a pachetului de beneficii.

În 2017, 79% dintre companiile clienți Smartree au oferit diverse beneficii angajatilor, în creștere cu 4% față de anul precedent, în timp ce 8% dintre aceștia au oferit beneficii în mod diferențiat, în funcție de politica fiecărei entități din grup. 13% dintre clienții Smartree nu au oferit beneficii anul trecut propriilor angajați.

Sursa: Mediafax