Elevele românce intră în cursa pentru marele premiu de 15.000 Euro și sunt gata
să-și facă cunoscute abilitățile de programare, dovedind tuturor că viitorul
României poate fi schimbat cu ajutorul tehnologiei, se arata intr-un comunicat de presa.

Ce este Technovation? Technovation Challenge este cel mai mare program global de
antreprenoriat și educație IT pentru fete. Din 2010, peste 23.000 de fete din peste 100
de ţări au luat parte la competiția internațională. Trei echipe au oportunitatea să
reprezinte România în Semifinala Internațională și apoi în Finala Globală ce se va
desfășura în San Francisco, având șansa să câștige 15.000 Euro

Adolescenții sunt cei mai mari consumatori de tehnologie, în special când vine vorba de
smartphone. Vedem tot mai mulți tineri dependenți de rețelele de socializare și de jocuri.
Pe 25 mai, în cadrul finalei naționale a competiției Technovation, elevele participante nu
numai că vor demonstra că la 16-17 ani poți crea o aplicație de mobil și poți pune
bazele propriei afaceri, dar ne arată și că tot mai multe fete vor deveni viitorii lideri în
domeniul IT. În România, ne aflăm la cea de-a 3-a ediție, proiectul fiind adus în țara noastră de către Asociația Adfaber. Anul acesta s-au înscris peste 450 de eleve din întreaga țară, care, prin proiectele lor au dorit să dovedească tuturor că pot îmbunătăți viitorul prin
intermediul tehnologiei.

“Este o competiție de complexitate peste medie iar fetele care participa trec pe rând prin
toate etapele dezvoltării unui produs tech. În fiecare an participantele ne spun că nu au
unde în altă parte să afle aceste lucruri, iar pentru noi este suficient să continuăm să ne
implicăm an de an în promovarea și dezvoltarea proiectului.’’ a declarat Cristina Piele,
Program Manager al proiectului în cadrul Adfaber.
Pe lângă posibilitatea de a dobândi abilitățile necesare unei viitoare cariere de succes,
fetele au oportunitatea de a crea soluții pentru problemele identificate în comunitate,
realizând o aplicație care să răspundă uneia dintre următoarele teme: mediu, pace,
educație, egalitate, sănătate sau sărăcie. Elevele își vor prezenta proiectele live în
cadrul evenimentului la București pe 25 Mai, iar primele 3 cele mai bune echipe din
România se vor califica în semifinalele internaționale. Aplicațiile realizate de participante
anul acesta își propun să rezolve probleme precum: bullying, asistență medicală în
mediul rural sau numărul scăzut de donatori de sânge.

În ediția anterioară, echipa cu cel mai mare punctaj obținut în România, Kernel Panic, a
avut ocazia să meargă ca echipă invitată la World Pitch în Silicon Valley. Cele 5 eleve
de liceu din București, Andreea-Bianca Morecuț, Ana Bercaru, Ioana Stelea, Emma
Chirlomez și Ana Daria Hendoreanu au impresionat juriul din România printr-o aplicație
ce are ca scop facilitarea colectării selective a deșeurilor.
Anul acesta competiția organizată în România de Asociația Adfaber, este sponsorizată
de Banca Transilvania și Adobe.

Evenimentul este adus și organizat anual în România de către ADFABER, ONG-ul
educațional a cărui misiune este de a aduce educația mai aproape de tehnologie.
Printre alte proiecte care fac posibil acest lucru se numără și Kids in Tech, programul
care aduce cursuri gratuite de programare în tot mai multe școli și licee din România,
dar și Hour of Code, evenimentul internațional care arată oricui că în doar o oră poate
înțelege principii de bază din programare și computer science.