Rolul oricărui specialist în marketing este acela de a obține cât mai multe leaduri (cereri) pentru business. Dar acest lucru nu este posibil fără o strategie de generare a cererii bine gândită. Numai atunci când compania are o strategie corectă de generare a cererii se pot genera leaduri de calitate.  

Reducerea rolului funcției de marketing la creșterea vizibilității sau a notorietății brandului este puternic limitativă și conduce la ineficiențe de utilizare a bugetelor alocate acesteia. Având în vedere acest lucru, am abordat aici cele trei tendințe principale din partea de generare a cererii, care sper să ajute companiile să înțeleagă importanța acestei abordări.

 1. Live streaming 

Conținut video are succes și este apreciat pe toate platformele de social media.Transmisia live pe social media a câștigat rapid popularitate printre brandurile care au ca obiectiv să crească interacțiunea cu clienții lor actuali sau potențiali. Din ce în ce mai multe companii fac transmisiuni live, în special webinarii și webcasturi, pentru a atrage clienți. Un studiu recent arată că 32% dintre directorii de marketing ai companiilor B2B cred că webinarele sunt tactici esențiale în marketingul de conținut, iar 58% spun că au inclus deja transmisiunile live în planul de marketing de conținut.

În B2B transmisiunile live și conținutul video, în general, au următoarele arii de utilizare: ·        Educarea cererii: Companiile folosesc videoclipurile ca postări de blog-uri, fac sesiuni de discuții și seminarii live pe teme de interes pentru a spori angajamentul. Efectul pozitiv este poziționarea ca experți din industrie.

·        Comunicarea de brand: Prin multiple categorii de conținut video (live sau înregistrat) companiile pot evidenția valorile brandului, misiunea pe care o au în mediul de afaceri și în comunitate, modul în care mențion angajații implicați, colaborarea cu clienții, etc. Aceste tipuri de video sunt apreciate în măsura în care dau o imagine autentică a ceea ce se întâmplă in interiorul companiei.

·        Transmiterea live a evenimentelor: Companiile  conferință la care te duci sau o conferință pe care o organizezi. De exemplu, aveți posibilitatea să transmiteți imaginig de la lansarea unor produse sau servicii noi.

 2. Sindicalizarea conținutului și folosirea influencerilor industriei

Colaborarea cu influencerii și sindicalizarea conținutului (de exemplu prin campanii de user-generated content) oferă acces brandurilor la potențiali cumpărători. Sindicalizarea conținutului este procesul de distribuire/partajare a conținutului pe site-uri terțe pentru a-l face vizibil unui număr mai mare de urmăritori.

În România, 82% dintre companii oferă followerilor conținut despre produsele și serviciile companiei, 66% dau informații despre companie, iar 58% au conținut despre campanii, promoții, vânzare directă sau indirectă. Ofertele de locuri de muncă apar pe social media la doar 41% dintre companii.  Companiile au nevoie să identifice acele site-uri care sunt relevante pentru domeniul lor de activitate pe care să distribuie conținutul lor original. De asemenea, este imperios necesar să-și pregătească un proces bine gândit de content repurposing care să le asigure expunere adițională păstrând relevanța și calitatea conținutului.

Cum tot mai mulți oameni încep să fie etichetați ca influențatori în diferite nișe, colaborarea cu aceștia poate ajuta brandurile să ajungă la publicul țintă prin metode mai soft, care să genereze niveluri minime de rezistență la mesajele promovate. În felul acesta companiile își pot crește audiența și pot genera cerere și leaduri prin rate de conversie foarte bune. Tacticile de influencer marketing conduc destul de rapid la generarea de leaduri calificate ca parte a campaniilor de produs.

  1. Retargetarea și publicitatea nativă

Retargetarea permite comercianților să rămână în mintea publicului, să sporească vizibilitatea și să sporească șansele de conversie. Potrivit WordStream, ratele de conversie cresc odată cu reintroducerea anunțurilor afișate unui vizitator nou al magazinului online sau al siteului firmei.

În anul 2019, din ce in ce mai multe companii vor avea un buget dedicat pentru retargetare. Este o formă non-disruptivă de publicitate media plătită. Potrivit unor cercetări realizate în România, 7 din 10 utilizatorii de internet nu simt că experiența lor de navigare este împiedicată de anunțurile native. Mai mult, cei care văd anunțurile retargetate sunt cu 70% mai dispuși să reviziteze magazinul online al companiei sau websiteul. Reluarea anunțurilor este esențială pentru a genera avansarea clienților prin etapele ciclului de vânzare.

Autor: Gabriela Streza, Valoria Business Solutions