Compania Naţionala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) a inregistrat, in anul 2017, venituri totale de 1,08 miliarde lei, cu 8,3% mai mult faţa de anul trecut. CNAB a obținut in 2017 un profit brut de 389,7 milioane de lei, cu 45% mai mult fața de anul trecut, se arata intr-un comunicat al companiei.

„Acest rezultat s-a datorat in primul rand veniturilor din exploatare obținute in urma cresterii traficului aerian de pasageri, dar si a acțiunilor de eficientizare a activitații aeroportuare intreprinse incepand cu al doilea trimestru al acestui an: fluidizarea fluxurilor de pasageri la sosiri si plecari; optimizarea controlului de securitate al pasagerilor si bagajelor de mana; extinderea la doua benzi a fluxului auto de iesire din aeroport”, se arata in comunicat.

„In acest an, am realizat unul dintre proiectele de importanța majora pentru reabilitarea infrastructurii Aeroportului Internațional Henri Coanda Bucuresti: lucrarile de intreținere si reparații la structura rutiera a pistei de decolare/aterizare nr. 1 si la caile de rulare a aeronavelor. Lucrarile au totalizat o suprafața de 67.228 mp, din care 39.483 mp la pista nr. 1 si alți 27.745 mp la platforme si la caile de rulare a avioanelor”, a menționat Bogdan Mindrescu, directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi Bucuresti.

Recent, in luna decembrie, CNAB a primit confirmarea ca respecta standardele europene de siguranța in domeniul aviației, fiind autorizata sa opereze Aeroportul Internațional Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul Internațional Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu in conformitate cu cele mai recente norme ale Uniunii Europene. Certificarea acordata CNAB autorizeaza Aeroportul Internațional Henri Coanda Bucuresti sa opereze in siguranța, fara restricții, inclusiv aeronave de tip long-courrier, care pot realiza zboruri transatlantice.

Compania Naţionala Aeroporturi Bucuresti si-a inceput activitatea la data de 5 februarie 2010 si asigura coordonarea operaţionala si managementul celor doua aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost infiinţata prin fuziunea societaţilor care gestionau aeroporturile bucurestene – Aeroportul Internaţional Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul Internaţional Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu.

sursa: mediafax.ro