Platforma video online YouTube a încheiat înțelegeri pe termen lung cu companiile Sony Music Entertainment și Universal Music Group în vederea lansării unui serviciu muzical pe bază de abonament, informează Bloomberg.

La începutul lunii decembrie, Bloomberg scria că YouTube vrea să lanseze un serviciu muzical pe bază de abonament în luna martie a anului viitor, însă nu încheiase negocierile cu Sony Music Entertainment și Universal Music Group.

Marți, însă, Bloomberg a scris că ambele companii de producție muzicală au încheiat cu platforma YouTube înțelegeri privind drepturile de autor și difuzarea de muzică. În mai anul acesta, platforma video a încheiat o înțelegere similară, pe termen “mai scurt decât în mod obișnuit”, cu Warner Music Group, care era nemulțumită de politica anti-piraterie a YouTube.

Odată cu aceste noi înțelegeri încheiate, YouTube, parte a Google, poate să își canalizeze eforturile pentru a lansa un serviciu pe bază de abonament similar Spotify, care va oferi conținut ce nu se va regăsi gratuit pe platforma online.

În general, YouTube nu s-a înțeles foarte bine cu industria muzicală, ai cărei reprezentanți consideră că platforma nu are pusă la punct o politică anti-piraterie eficientă. Și, în timp ce înțelegerea cu Warner a fost încheiată pe un termen mai scurt, pentru a permite producătorului muzical să aibă mai multe opțiuni în viitor, nu se cunosc detaliile legate de contractele încheiate cu Sony și Universal.

Industria muzicală a cunoscut o creștere semnificativă în ultimii doi ani, datorită numărului din ce în ce mai mare de persoane care au optat pentru abonamente la platforme de streaming precum Spotify și Apple Music.

sursa: mediafax.ro